En fundering..

Raven_

Trådstartare
Min mamma är jätteorolig att hunden ska ta ett jätteskutt från balkongen! Vi bor på 2a våningen och han älskar att sitta ute på "soffan" och titta på folk. Han blir dock jätte uppspelt när det går förbi en annan hund och mamma är rädd för att han ska hoppa. Jag påstår att hundar känner höjder nästan som vi och hoppar därför inte, rätt eller fel? Man har ju hört om alla stackars katter som hoppat ut genom fönstret..
 
Sv: En fundering..

Fel... hundar hoppar... iaf gjorde vår det. Vi trodde inte heller att han skulle hoppa, så vi lämnade balkongdörren öppen och när jag kom hem var det ingen hund... Som tur var hade en granne sett honom hoppa och ringt polisen som hämtat honom, så jag fick hämta ut honom från fyllecellen...:crazy:
 
Sv: En fundering..

Nej ush vad hemskt.... Hur gick det?

Vi lämnar dock unte dörren öppen om ingen är hemma, men om han skulle få ett ryck när han sitter där ute..
 
Sv: En fundering..

JAg skulle inte svära på att de inte hoppar... även om det är ovanlig. Man bord höra talas om hundar som skadats/dött genom sådana hopp i så fall.

Personligen hade jag en hund som tänkte hoppa från sjunde våningen en gång...

Det var bara guds försyn som gjorde att jag han fram och fick tag på honom precis över balkongräcket....

Han portades från alla balkonger efter det....
 
Sv: En fundering..

Det där beror helt på hund. Min hund hoppar inte. Det kan jag garantera. Inte heller särbons hund skulle få för sig att hoppa ut från en balkong.

Om du är orolig för att hunden ska hoppa eftersom den blir så uppspelt av andra hundar så är det bästa sättet att lära hunden att strunta i hundar den ser utanför.
 
Sv: En fundering..

jodå, det gick bra. Tror han landadei lite buskar:crazy:
 
Sv: En fundering..

kan inte hunden vara "säkerhetskopplad" ute på balkongen?
eller den kanske går innifrån och ut och tvärt om som den vill, då är det lite svårare..
 
Sv: En fundering..

Hundar hoppar, jag såg en schäfer som hoppade från läktaren i ridhuset :eek: !



Så om jag vore er skulle jag sätta nån slags nät elelr staket.
 
Sv: En fundering..

Raven_ skrev:
Min mamma är jätteorolig att hunden ska ta ett jätteskutt från balkongen! Vi bor på 2a våningen och han älskar att sitta ute på "soffan" och titta på folk. Han blir dock jätte uppspelt när det går förbi en annan hund och mamma är rädd för att han ska hoppa. Jag påstår att hundar känner höjder nästan som vi och hoppar därför inte, rätt eller fel? Man har ju hört om alla stackars katter som hoppat ut genom fönstret..


min hund var påväg att hoppa efter att setat och skådat en ekorre i en halvtimme,sen när den skuttade iväg så ville han med efter! :crazy:
nu får han inte vara ute på balkongen när vi inte är på den..
vi funderar på att sätta nät på den så att han inte kan hoppa,fult,javisst,men hellre det än en död hund!:smirk:
 
Sv: En fundering..

jorå, hundar hoppar både från balkonger och öppna fönster.
Fick in flera hundar som rymt genom att hoppa ut från sådant.
En å annan hade dessutom hoppat på bussar/spårvagnar under sin olovliga utflykt!
 
Sv: En fundering..

Nu under sommaren så får han gå ut o in som han vill, beror ju helt på vart solen ligger och det är oftast svalare ute på balkongen.

Det får nog bli nån form av nät, vill ju inte att han ska hoppa!!!:cry:
 
Sv: En fundering..

det bästa vore ju sätta ett nät som du skrev....för säkerhetens skull..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
30
· Visningar
1 314
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 245
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 202
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 789
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp