En fråga om avel

pippilotta

Trådstartare
Om man har ett kennelnamn och har fött upp massor av hundar,
får man då föda upp blandraser och oregistrerade hundar av andra raser,
vet nämligen en kennel som hade sin sista kull 2004 och som nu har blandrasvalpar och oregistrerade schäfervalpar till salu.
 
Sv: En fråga om avel

De kanske gått ur SKK?? Men annars får de inte göra så!
Det konstiga är att iblend verkar det vara mer acceptabelt beroende på vilken ras man har. Tex inom "min" ras, siberian husky, finns det en hel del uppfödare som har kennel och föder upp SH och samtidigt föder upp alaskan husky. Så finns det uppfödare som blir uteslutna för att de har en blandras på gården när de har kennel.
Konstigt! Konstigt!!:smirk:
 
Sv: En fråga om avel

Jovisst är det säkert så, men det verkar som vissa blandningar är mer accepterade än andra tycker jag...
 
Sv: En fråga om avel

Jo, det verkar så, men det är ju lite upp till andra uppfödare av rasen att anmäla om någon har blandraskullar.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 938
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp