Avels fråga

Lägger en sista kommentar här och önskar sedan att diskussionen kan få handla om något annat än mig/min hund.

Ok. Ni får ge er. Jag har aldrig(!) påstått att hennes BPH är "extremt bra". Ni kan inte hitta det någonstans alls, för det har jag inte skrivit. Ni kan däremot läsa om hur jag förklarar att det på avelsdata sett säkert skulle bli att se ut som att hon är en skräphund mentalt.

(Sedan kan jag tillägga att utifrån de salukis jag träffat senaste tiden, så har hon dragit uppmärksamhet till sig genom att vara mest nyfiken, social och framåt av hundarna på plats. Det är inte bara jag som påstått utan sådant jag fått sagt till mig från andra, bland annat erfarna uppfödare. Det finns många osäkra saluki i landet idag. Mina är generellt sett bland de mest avslappnade, sociala och orädda när man är ute med dem på diverse evenemang. Inte perfekta, det kommer jag aldrig påstå, men absolut inte skräphundar.)
Du skrev att du hade en extremt bra tik med tanke på bl.a. hennes mentalitet, och då undrade jag hur du kunde anse det med det BPH-resultatet. I min värld så har en extremt bra tik en betydligt mer stabil mentalitet än vad den beskrivningen låter påvisa. Ras obeaktat. Tycker du själv att din tik har ett bra resultat på sitt BPH?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 017
Senast: Red_Chili
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 275
Senast: Dentaku
·
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 666
Senast: L(i)FE
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp