Varför vill du säga att det där kam jag inte?Jag kan ibland uppleva det som rätt trist att jag alltid ska vara brs på både mat och på traditionella mansgrejer. Jag får liksom aldrig luta mig tillbaka och säga att det där kan då inte jag.
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför vill du säga att det där kam jag inte?Jag kan ibland uppleva det som rätt trist att jag alltid ska vara brs på både mat och på traditionella mansgrejer. Jag får liksom aldrig luta mig tillbaka och säga att det där kan då inte jag.
.
Nej. Jag ifrågasätter inte punkteringar. Jag undrade, utifrån okunskap på området, hur det kan vara så olika vanligt. Jag förstår inte varför frågor om hur saker förhåller sig tolkas som misstro.Välkommen till min del av världen - i sverige. på landsbygd med lappade vägar med potthål och tvättbrädor, grusvägar där stenkross ligger som lagningar, grusgårdar med mutter nubb spik och metall som inte helt sällan kan skära in i däcken. Jag har fått punktering på helt nytt däck som rullat 700 meter efter att ha kört över en barkgrav som vi kallar det - när de lastat och barkat av och massa material ligger på vägen som skurit in i däck och orsakat punktering. Jag förstår inte varför du ifrågasätter att folk får punktering egentligen - vad är det du vill säga? Att "landet" ute i landet ser lika ut som vägarna till din stuga och att det här med vanliga punkteringar år 2016 skulle vara som mark twain skrev: "ryktet om min död är starkt överdrivet?" eller kanske bara att folk kör illa?
Ja jajKänner till att det skett olyckor när folk svetsat mycket nära däcket.Däckbranchen om däckspray:
http://www.dackteam.se/tibet/page/1580
Jag ska då tillägga fortsättningen på dotterns kommentar:Men alltså, hade min mamma frågat mig samma sak när jag var i den åldern så hade jag också självklart förklarat att jag absolut skulle göra det. Det finns väl ingen unge i yngre tonåren som inte kan allting och klarar allting? (speciellt när det rör sig om en totalt hypotetisk situation och de inte riskerar att behöva bevisa något inom överskådlig framtid)
Nope. Varför skulle dom det. Karlarna gör ju mansgörat. Laga o fixa med saker o ting som frun ber om. Lyfta tungt, byta filter, snickra o bygga saker, klura ut olika lösningar m.mOch karlarna gör ingenting av hemmafru sakerna?
Nope, jag kan inte byta hjul, alls. Har inte ens reservhjul, jag skulle vara helt hänvisad åt instruktionerna på ngt slags fånig tub i bakluckan som garanterat skulle förstöra däcket.Efter en diskussion jag haft med mina döttrar, angående att många tjejer/kvinnor ibland är så hopplöst hjälplösa när det kommer till att göra saker som inte är "tjejpyssel" (läs ordet med lite ironi...), så skulle jag vilja veta:
Om du får punktering på bilen när du är ute och kör själv, vad gör du då?
KAN du byta hjulet själv? Gör du det?
(jag tar lite mer bakgrund från vår diskussion senare i tråden)
Jag kanske vill kolla tv när någon annan fixar? Jag kanske tycker det är tråkigt att felsöka fast jag kan det? Jag kanske vill lata mig?Varför vill du säga att det där kam jag inte?
Jag jobbar inom ett teknisk yrke och är rätt bra på både det ena och det andra. Jag kan ibland uppleva det som rätt trist att jag alltid ska vara brs på både mat och på traditionella mansgrejer. Jag får liksom aldrig luta mig tillbaka och säga att det där kan då inte jag.
Jag kör dock alltid bilen om jag och sambon ska iväg tillsammans. Det brukar folk tycka är ovanligt.
Men exakt det. Ibland känner jag mig som en levande hjälpinrättning. Åt alla.Det är lite tragikomiskt att vi har så dubbla krav på oss. En kvinna ska helst både kunna baka bullar, sy i en knapp, backa med släp och skifta däck(de två sistnämnda är dock viktigast). Ställs det någonsin frågor på mansdominerade forum om medlemmarna kan sy i en knapp, för att personen som startar tråden upplever att män i allmänhet brukar vara så hjälplösa när det kommer till den typen av sysslor?
Jag har blivit tillfrågad av flera ex om jag inte kunnat hjälpa dem med att sy i knappar och svaret har alltid blivit att jag fick 2 i syslöjd och jag möjligtvis kan limma fast deras knappar. Naturligtvis kan jag hjälpligt sy fast en knapp, det är nämligen inte svårare än att byta däck. Jag har till och med stoppat strumpor när jag varit fattig student.