En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Jag tycker det är över gränserna att marknadsföra sina valpar öppet, det ska vara lika för alla.

Jag kunde valt att meddela moderatorn direkt, om ni föredragit det?

Läs Bukefalos regler innan ni uttalar er i frågan.

Det var ju ingen köpesannons TS skrev ,utan en förfrågan angående två olika raser!

Det finns annonssidor där man kan försöka sälja sina valpar istället:devil:

Måste vara jobbit att var som dig!
Så jävla sketredig.
Ursäkt mitt fel o anm det. gör det ja tycker verkligen det.
Men det är tur att det finns sånna rediga moraltanter också...
vem skulle annars gnälla ?
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Om alla komm ihåg vad dom läste innan dom blev medllem på forumet så vore det trevligt.
Får man inte sälja hästar här så får man inte sälja hundar.

Och om du tycker att det är trevlig ton att kalla folk man inte känner "sketrediga" när man själv har gjort fel så är man illa ute.

Hoppas du får sålt dina valpar:crazy: .
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Måste vara jobbit att var som dig!
Så jävla sketredig.
Ursäkt mitt fel o anm det. gör det ja tycker verkligen det.
Men det är tur att det finns sånna rediga moraltanter också...
vem skulle annars gnälla ?

Och ändå mer JOBBIGT att bli så där upprörd för ett fel man själv har begått...

RIKTIGA moraltanter gnäller- jag påpekade ett rejält övertramp... men om du vill kalla mig moralistisk för det så bjuder jag på det hela:) Inga problem alls faktiskt.
:rofl:

Jag hoppas verkligen att du lyckas sälja dina valpar ändå, utan att behöva marknadsföra dom här inne. Lycka till.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Och ändå mer JOBBIGT att bli så där upprörd för ett fel man själv har begått...

RIKTIGA moraltanter gnäller- jag påpekade ett rejält övertramp... men om du vill kalla mig moralistisk för det så bjuder jag på det hela:) Inga problem alls faktiskt.
:rofl:

Jag hoppas verkligen att du lyckas sälja dina valpar ändå, utan att behöva marknadsföra dom här inne. Lycka till.


Men bra att du står för den biten.

jag kan inte förstå vad som var så hemskt...

rejält övertramp OK ja tar det,Men det finnns då värre saker här i världen att gny över.


Ingen fara alla e tingade.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Sluta nu båda två !! Det var kanske fel av båda två, och inte bara en ? :bump:

Dvärgschanuzer är juh som sagt en liten hund i stort format.. Jag är 11 år oxh fick hem vår lille dvärgschnauzer 1/2.. ;) En nyfiken och pigg hund med glädje. Passar för det mesta till allt. :rofl:
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

*kl*

Ja jag kan ju tala för yorken då-som jag själv är ägare till;)

Tycker att det är en väldigt trevlig (sällskaps)ras ,OM man nu är för "lat" att göra ngt med dem:angel:..

Dom är verkligen egensinnade,en ras utöver det vanliga (lite som katter) då det som sagt är en Terrier ras med mkt egen vilja,spring i benen och som (gärna)Vill jobba med både kropp och knopp-och helst samtidigt!

Sen är dom otroligt vackra till utseendet (ursäkta alla dvärg ägare-men dom hundarna är verkligen Inte snygga i Mina ögon!:o )

Yorken är även en fällfri ras och även väldigt allergivänlig (De flesta utav mina vänner *och främmande* som är hund/pälsallergiker har kunnat vistas med alla mina/våra yorkar utan problem,för att inte nämna min kompis och hennes familj som hela bunten är hundallergiker men lyckliga ägare till just yorkar!),deras päls är ganska så "mänsklig" om man kan uttrycka sig så...

Enda nackdelen jag kan finna med rasen är just att dom är ganska så sönderavlade faktiskt,dom är på TOK för stora,långa och tunna-det är dvärg hund i grund och botten...Och för att inte nämna den dåliga pälskvaliten de flesta av dagens yorkar har:crazy: - vilket är Otroligt synd då det är pälsen som Gör själva Yorken!:love:

Men å andra sidan så är yorken så Otroligt fin och charmig när den är rakad/trimmad = kortpälsad,så då blir ju inte varken pälsen eller dom "större" yorkarna ngr problem för dig om du inte har utställnings ambitioner...?

Så jag kan start rekomendera denna ras för ditt ändamål,det är som sagt en mkt trevlig ras som skulle nog passa utmärkt för agility med all spring i benen och energi dom har,och så "nätta & fina" som dom är så lär det gå bra undan på agilityplanen;)

Men mitt tips är ändå att du åker ut till bra uppfödare av båda raserna,så att du får umgås med hundarna och lära känna dem och göra ditt val efter det...

För man blir såklart väldigt partisk när det gäller ens egen ras,så det bästa är att DU får bilda din Egna bild på saken:)

//Nikkis-vars mamma varit en väldigt "framgångsrik" uppfödare av den "gamla" York typen för några år sedan och vars gamla yorkdam av egen uppfödning är den Bästa och snyggaste som finns!;) :love:

Partisk? Ja,jag sa ju det!;)
 
Senast ändrad:
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Jag tycker självklart yorkshire terriern, är själv ägare på en. ;)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 689
Senast: linnsan
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp