Empire VDL

Sv: Empire VDL

ja, men det går kanske att ta fryst. Tror att fryst kommer bli bättre om alla veterinärer djupseminerar i framtiden...o hingstarna får vila lite i avelsäsong..

Någon som vet vem som skall köpa? Spännande!! Tänk om det är någon riktigt duktig!!! Då kan han säkert gå WC inom en snar framtid ;).

Lapalisse är dräktig på 65e dygnet nu skulle jag tro. kollades 1a juli o då borde det vara 45e dygnet. Brukar ni vänta till 90e dygnet innan ni kollar efter 45e eller är det dumt att chansa o kanske kolla mellan 45e o 90e?
 
Sv: Empire VDL

Det finns nu 20 doser fryst i Holland, jag vet dock ej om det är testat på något sto, man vill helst inte vara först och testa om hans frysta är OK.
Beroende på vem som har honom så kanske det finns TAI nästa
år??

Skulle tro att det finns någon seriös spekulant om de tar hem honom nu, dvs om köpet inte redan är klart, men det är mina spekulationer.

Får kompisen två stoföl nästa år så är jag spekulant på ett;)

Min 07:a ska tas in från betet om ca en månad och börja utbildas så smått, det ska bli mycket intressant!

Athena: Hoppas ditt sto har tagit sig nu!
 
Sv: Empire VDL

Verkligen synd att vi blir av med en sådan fin hingst.
Mitt Calido-sto blev dräktigt på 1:a försöket med Empire :). Håller tummarna att det håller hela vägen så att Emperador får ett helsyskon.
 
Sv: Empire VDL

Otoligt tråkigt att Empire försvinner ur landet. Men man kunde ju ana att det bara skulle vara en tidsfråga, så bra som han är.

Här är en Empire-avkomma också. El'la Loca e. Empire - Laurin - Legat

Blandat045.jpg
 
Sv: Empire VDL

Är det verkligen klart att Empire försvinner för det har ju speculerats väldigt länge att han kommer att blir såld...

Var det någon som såg Empire på Falsterbo??? lite nyfiken vad som hände då han blev utesluten i en klass....
 
Sv: Empire VDL

Jag vill också veta vad som hände i Derbyt! Var ju nolla i första kvalet och hade väl nåt fel i andra. Någon som var där?
 
Sv: Empire VDL

Någon som vet vem som skall köpa? Spännande!! Tänk om det är någon riktigt duktig!!! Då kan han säkert gå WC inom en snar framtid .

Det ska bli spännande o se utvecklingen av denna hingst, men tyvärr tror jag inte han är en WC-häst.En magkänsla me man kan ha fel:confused:
 
Sv: Empire VDL

Spännande!! Tänk om det är någon riktigt duktig!!! Då kan han säkert gå WC inom en snar framtid .

Det ska bli spännande o se utvecklingen av denna hingst, men tyvärr tror jag inte han är en WC-häst.En magkänsla me man kan ha fel:confused:

Först skriver du att han säkert kan gå WC, sen att han inte är en WC-häst.

Vad menar du egentligen? :confused:
 
Sv: Empire VDL

Först skriver du att han säkert kan gå WC, sen att han inte är en WC-häst.

Vad menar du egentligen? :confused:

Det blevisst lite fel.Den övertsa texten skulle vara ett tidigare citat. Vad jag menar är att Empire är en mkt komplett hingst men jag har inte sett det där extra som jag tror han behöver för att bli en fullt ut WC-häst.Men som sagt jag kan ha fel.
 
Sv: Empire VDL

kl

Jaha, detta blev ju kul :(. Efter mycket om och men så blir det ändå inte Empire för mig. Stoet kastade i februari och har sen blivit en krångelmaja. Löpte först om, tog sig på andra brunsten, men resorberade kring dygn 30. Igångsprutad, seminerad, nu inte dräktig.

Empire har åkt hem till Holland redan! Lite surt, enligt faktabladet ska han ju vara tillgänglig till 15 aug men jag antar att det är VDL som styr det hela.

Vi lägger om kurs till Click and Cash nu så får vi se hur det går med den. Är ju sista chansen så det vore ju f-n, rent ut sagt, om hon inte tar sig nu.... grr.
 
Sv: Empire VDL

Ja, vad synd! i förrgår hade han ej åkt....de hade ej ens fått info om hur, när , var han skulle. Ja, ja...

Ja, vilket sto är det du ville ha empire på?

Cliclken kan ju bli bra! Om han rids bra nu på tävlingar så kommer han garanterat iallafall visa att han själv är en bra häst! Tror han kommer bli en bra hingst till svenska ston! Bra möderne!!
 
Sv: Empire VDL

Det hade gått väldigt fort sa Lene när jag ringde och beställde förut.

Det är ett svårklassto efter Stanford - Furidant.
 
Sv: Empire VDL

Ja, vet ju att du har det stoet men visste ej om det var något annat sto oxå...

Lycka till med clicken då!

Ja, vem är det som köpt honom tro? Någon som vet?
 
Sv: Empire VDL

Har för mig det va nån youngrider..:laugh:
Från nåt annat land..:angel:

Har du säkra källor till detta?

Jag var hos den fd hingsthållaren i dag, och de vet inte något om vem som köpt honom eller om han är såld.

Empire fick 22 ston i år, kanske det kan vara en anledning till att han togs hem ( bara min egen spekulation), de senaste åren har han annars legat runt 70 ston.

De där frysta doserna blir nog väldigt dyra, så jag kommer nog att spana efter andra alternativ, det är långt till nästa säsong, men det är roligt att spana.
 
Sv: Empire VDL

Jag undrar var du läste det eftersom fd hingsthållare och fd ryttare inte vet det?
 
Sv: Empire VDL

Verkligen synd att vi blir av med en sådan fin hingst.
Mitt Calido-sto blev dräktigt på 1:a försöket med Empire :). Håller tummarna att det håller hela vägen så att Emperador får ett helsyskon.

Nu har vi klarat "45 dagars-testet"
Pratade f.ö också med Lene ang Empire och hon visste inget om den nya ägaren. Det framkommer väl så småningom.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp