Empire VDL

Sv: Empire VDL

Ja, han är fin!! Vi vet kanske ej vad han ger ännu dock!! Hoppas han ger det han "är"!! Vad jag förstått har han typmässigt gett väldigt olika!! jag har sett fina o jag har sett mindre fina. Jag funderar på honom men...vill se fler!!

Han skulle ju med en ännu duktigare ryttare komma ännu längre enligt mig!!

Ja, hoppas det blir något av din avkomma!! Den gick ihop med min i somras o den är ju fin!!
 
Sv: Empire VDL

Vilken goding :love:

Vackert tecknad, fyra vita och en stjärna!
 
Sv: Empire VDL

Jättefin, hur stor är hon nu?
Våra är ganska nära släkt med samma pappa och morfar, och min verkar bli ganska hög som det ser ut nu...
 
Sv: Empire VDL

Hej Elle12!
Du har säkert redan läst nyheten om Empire. Saxat ur Penarpsgårdens hemsida.
"VDL Empire stannar ännu ett år i stallet hos Niklas Arvidsson och att han kommer att stå till förfogande för Svensk avel!
Detaljerna är ännu inte helt klara men siktet kommer att vara att försöka kvalificera honom till EM i sensommar."
En stor förändring för Empire är att dräktighetsavgiften är höjd till 12000+moms.
Men vad gör det. Denna hingst är en av Sveriges bästa hoppare och har alla möjligheter att nå hur långt som helst. Med denna kvaliteén som Empire besitter får det gärna kosta lite mer.
Jag funderar på att betäcka mitt Holsteinersto e.Calido I-Caletto I med honom igen då Lene la beslag på förra Empireavkomman. Eventuellt kan detta vara sista chansen att använda han här i Sverige. Man kan bara spekulera om vad som händer om det går bra i EM (om han når dit). Detta är verkligen en stjärna.

Jag har ju min 07:a kvar och det blir han ett tag tills jag ser hur han utvecklas. Hade gärna gjort en till, men får hoppas på att Empire blir kvar några år eller så blir det fryst ett annat år eftersom stoet körs ner till Tyskland i början av mars, hon blev inte dräktig med Stalypso förra året, hans skick var ej bra hit, så i år är hon tom och jag har fri språngavgift i år där.

Kompisen i stallet väntar en avkomma e. Empire i mitten av maj, så det ska bli spännande.

Min 07:a går nu på lösdrift med sju jämnåriga och han är högst och har längst ben av alla, så han kanske bara kan kliva över hindren sedan?? Inget skönhet för tillfället, men han var mycket vacker som föl och jag hoppas han blir det igen när han är lite mer färdig i kroppen.

Jag skulle betäcka mitt sto med din Empireavkomma som Lene har också, blir det kanske nästa år redan? Eller ska han mogna tills han är 4 år innan han visas? Tar sig stoet i Tyskland på första försöket så fölar hon i feb/mars nästa år om allt går väl, då kan jag använda "din" direkt efter bruks nästa år;)
 
Sv: Empire VDL

Hej!

Ja, vi har jämfört våra två tidigare. Effie är ca 155cm nu. Vid besiktningen som gjordes innan jul så trodde vet att hon skulle hamna på ca 165. Hon berömde hennes steg och tyckte att hon även kunde passa till dressyr.

Hon står kvar hos uppfödaren och ska gå på unghästbete hos henne i sommar. Ev tar jag hem henne till min lösdrift under april - maj för att få lite mer tid med henne.

Effies mamma Zaragoza har jag hos mig och tränar lite för instruktör. Hon är helt galen.. Mycket pigg dam! Inser inte att hon är en 14-årigt avelssto :confused: Tror nog att hon är tävlingshäst igen... Ev betäcks hon med Empire igen nu i vår. Uppfödaren är väldigt nöjd med Effie...

Ska bli intressant när vi kommer igång med att löshoppa henne lite :laugh:
 
Sv: Empire VDL

Jag väntar ett föl den 8 mars efter Empire:bump:.Det ska bli spännande!!!!
 
Sv: Empire VDL

Spännande med alla fölisar som väntas komma fram mot våren :)!

Vet någon om Empire kommer tävlas i skandinavium nästa helg?
 
Sv: Empire VDL

Spännande med alla fölisar som väntas komma fram mot våren :)!

Vet någon om Empire kommer tävlas i skandinavium nästa helg?

Jag var inne på Göteborg Horse shows hemsida o såg att Niklas skulle ställa upp o jag antar att Empire e med.Fattade jag d rätt hade han en plats till WC, men inte hundra!
 
Sv: Empire VDL

kl

Puttar tråden lite, med infon att priset på Empire är sänkt till 1500+1500+10000 :). Dessutom bra rabatter, så nu är han plötsligt intressant för mig igen.
 
Sv: Empire VDL

Mitt svårklassto seminerades med Empire i onsdags, igår var ägget borta och allt ser bra ut - så nu är det bara att hålla alla tummar!
 
Sv: Empire VDL

Vad kul att Empire verkar få så meriterade ston !!

Jag väntar på att min lilla dam skall få meriter. Hoppas att Empire fortfarande är i avel då !
 
Sv: Empire VDL

Ja, han är fin!! Vi vet kanske ej vad han ger ännu dock!! Hoppas han ger det han "är"!! Vad jag förstått har han typmässigt gett väldigt olika!! jag har sett fina o jag har sett mindre fina. Jag funderar på honom men...vill se fler!!

Han skulle ju med en ännu duktigare ryttare komma ännu längre enligt mig!!

Ja, hoppas det blir något av din avkomma!! Den gick ihop med min i somras o den är ju fin!!

Vi har ett stoföl efter empire.Snyggare föl har vi aldrig fått...;)
 
Sv: Empire VDL

Jag var nere och såg talangjakten för ett par veckor sedan och såg då din uppfödning då, han såg fin ut.

Kompisen i stallet väntar ett Empireföl nu i dagarna, det ska bli spännande att se.

Min Empireavkomma lever livets glada dagar på bete just nu, liten filmsnutt från släppet, det är den bruna som jag försöker zooma in...http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Edradour f.07 e. VDL Empire-Turban Rose/2009-05-10/15:11:33

Hej!
De se ut att ha det kul i hagen med flertalet kompisar. Han ser himla fin ut.
Det hade varit intressant att titta på talangjakten, men den var väl inte öppen för allmänheten??
I somras var jag o hälsade på Empe men då var han inte riktigt propotionerlig och såg inte så kul ut. Men det såg betydligt bättre ut nu. Enl Lene blir han ca 1,70m reslig herre.
Vad spännande med en ny Empireavkomma i stallet. Vem är stoet efter?
Själv har jag vakat inatt. Min ska ha föl efter Cartier. Tyvärr blev det inget så hon åkte ut i hagen ett par timmar. Om det inte hade regnat hade hon fått föla i hagen som vanligt, men nu e vädret skit.
Mitt sto ska betäckas igen och gissa vem jag ska ta!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp