Empire VDL

Sv: Empire VDL

ok, ja det var mer menat som ett delmål och ett skämt :).

Men har du ett fint föl med supermöderne borde du visa iallafall :). Vad har mamman o mormor gjort o vilken stofamilj?
 
Sv: Empire VDL

ok, ja det var mer menat som ett delmål och ett skämt :).

Men har du ett fint föl med supermöderne borde du visa iallafall :). Vad har mamman o mormor gjort o vilken stofamilj?

Ja vet ;).
Mamman har tävlat 1.30 och erhållit bezirkspremie och har nu fått 5 föl, 3 st klass 1 och en ej visad pga sjukdom vid visningstillfälle (rodococcus men idag helt frisk) + sista som jag givetvis ska visa.
Tyvärr vet jag inget mer om mormor förutom att hon fått föl e Carpaccio. Mödrarna kommer från stofamilj 144. En liten stofamilj men med storhet som Quidams Rubin.
 
Sv: Empire VDL

Grattis till ett fint föl!

Kompisens ena sto fölade i hagen i eftermiddags, ett brunt hingstföl med fyra vita ben och en ganska stor bläs, jag lägger in bilder på honom i morgon. Det verkar vara ett hingstår för Empireavkommorna i år;) Kanske det andra stoet fölar i natt, det är ganska nära för henne också ser det ut som, hon är beräknad om en vecka, men ibland triggar de igång varandra.
 
Sv: Empire VDL

Grattis till ett fint föl!

Kompisens ena sto fölade i hagen i eftermiddags, ett brunt hingstföl med fyra vita ben och en ganska stor bläs, jag lägger in bilder på honom i morgon. Det verkar vara ett hingstår för Empireavkommorna i år;) Kanske det andra stoet fölar i natt, det är ganska nära för henne också ser det ut som, hon är beräknad om en vecka, men ibland triggar de igång varandra.

Tack så mycket!

Det är alltid lika spännande när det är földags. Har dålig koll på hur många Empireavkommor som väntas i år, men hoppas att vi får se många fler här.
 
Sv: Empire VDL

Här är ett par bilder på kompisens hingstföl f.29/5 e. Empire-Utrillo-Ganesco-Gaspari-Immer, stoets 18:e föl! Han är ett mycket ädelt föl, helbrodern förra året var något grövre, en bild på brorsan längst ner när han var tre veckor gammal.

31047494.jpg

31047499.jpg

28180614.jpg
 
Sv: Empire VDL

Jag skrev fel i ordningen på hingstarna i stammen, Ganesco-Utrillo ska det vara och inget annat.
 
Sv: Empire VDL

Nu har kompisens andra Empire avkomma kommit, det blev ett sto:laugh: Brun med stjärn. Stoet fölade kl.12 på dagen, jag kom dit ca 5 minuter efter fölningen, så här är en bild på ett nyfött sto e. Empire-Bourbon-Kew Gardens xx-Brabant
31080234.jpg
 
Hittade den här gamla tråden när jag sökte. Vår nyinköpta valack är efter Empire (-09) :). Hur gick det för era empireavkommor? Har ni kvar dem?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp