Empire VDL

Sv: Empire VDL

Va kul. Jag ser fram emot bilderna och jag ska också skicka in om det nu inte kommer ut en rundbal. Mitt stora bekymmer är vilken hingst jag ska ta till stoet iår.
 
Sv: Empire VDL

Ja, hingstval är alltid svårt. Själv är jag inne på någon Stakkatos söner, ej hundra på vilken än bara...

Ha, ha, ja rundbalar kanske inte blir så bra här, men det blir nog ingen sådan som kommer ut.

För att återkomma till Empires avkommor, hur går det med Emperador? Vet du om han ska gå treårstest? Min Edradour ska gå treårstest är det tänkt om inget oförutsett händer.
 
Sv: Empire VDL

Jag har inte pratat med Lene på ett tag. Vet att han inte skulle visas på bruksprov -10 då han inte var "färdigväxt" utan hon skulle vänta o se till -11 istället.
Jag får höra med L om han e redo för ett 3-årstest. Var/När ska du visa Edradour?
 
Sv: Empire VDL

Ja, de växer en hel del verkar det som, min mätte jag till 169 cm för ett tag sedan, men treårstestet känns som ett delmål på vägen ändå. Jag har anmält honom till Åstorp.
 
Sv: Empire VDL

Tyvärr blir det inget 3-årstest för min. Han har gått på lösdrift igen med en annan hingst som också denna gång jagat skiten ur min. Han har fått stora gallor i has och bakknä och är helt utmattad i mjukdelarna. Trist, hade sett fram emot ett trevligt 3-årstest.
 
Sv: Empire VDL

Det var tråkigt, det hade varit intressant att se honom, men jag får väl vänta till nästa års bruksprov;)
 
Sv: Empire VDL

Oh va onödigt! o tråkigt!

Hoppas han får gå med andra hingstar nu då!

Min Lapplisa ska föla i dag skulle jag gissa o är ju en Empire i magen! :)
 
Sv: Empire VDL

ja, tack!

hon är tjock ( o ful:o) o vägrar att klämma ut stofölet med fyra vita strumpor o stjärn!;)

Iofs bra om jag får ytterligare några dagar att fundera på nästa hingst...:idea:
 
Sv: Empire VDL

hoppas att du får det du önskar jag fick ett sto med en vit bakkota och en stor upp och nervänd droppe i ansiktet:) mamma är skimmel
 
Sv: Empire VDL

Oh va onödigt! o tråkigt!

Hoppas han får gå med andra hingstar nu då!

Min Lapplisa ska föla i dag skulle jag gissa o är ju en Empire i magen! :)

Hingsten som trackade min kastrerades i onsdags, sen får vi se efter sommaren om min kommer att fortsätta som hingst.
Nu är det bara drygt 1 månad kvar innan Empe får ett helsyskon. Ska bli verkligen kul och se hur lika/olika föliset kommer att bli. Då sambon har "hamnat mellan 2 jobb" kommer denna avkomma att vara till salu. (Empire VDL-Calido I- Caletto I-Coriander). Nån som är intresserad?
Vet att LNL är intresserad av denna, om det blir en hingst.

Vad spännande med Lapplisa. Hoppas att allt går bra och att det blir en fin fölis. Glöm inte att lägga in bild på underverket.
 
Sv: Empire VDL

Bra stam! är det linjeavel på Coriander eller är det två olika??? trist att det är en hingst ;) missförstå mig rätt.. ;)
 
Sv: Empire VDL

ja va kul att du får ett helsyskon!

Egentligen ska man ju fortsätta på den kombinationen man är nöjd med o det ska bli kul att höra om du tycker den är lika fin! Sto är väl inte fel heller! ;)


Ja, nu får hon trycka ut en bebis. Min pappa dog nu så det får bli en tröst att något oxå föds samtidigt!
 
Sv: Empire VDL

nu har han kommit o är mörkbrun med stjärn. Önskar jag kunde vara där! Har bett om ärlig bedömning från olika personer :).

Ganska stor verkar det som!
 
Sv: Empire VDL

GRATTIS!
Väntar med spänning på bilder..
Min tjej som föddes förra året var också stor :)
när hon va ca 17 dagar trodde en bekant till mig att hon va ca 2 månader...:o
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp