Empire VDL

Sv: Empire VDL

tycker nog att hon är ganska stor..hon är ju född 1/6 (10 månader)och nu är hon ca 145 och ganska grov....har inte mätt henne så det är med ögonmåttet jag satt höjden..ska se om jag kan få en mer rätt höjd..trevlig men envis tjej
 
Sv: Empire VDL

Va kul att ni är nyfikna!:)

jag med! Jag har ju inte sett honom...

Har fått 3 bilder som jag kan maila via iPhone då min dator ej vill ta emot bilderna.

PMa mail om ni spricker annars kommer det så småningom!:)
 
Sv: Empire VDL

I söndags hände det äntligen!! Kl 01.00 damp det ner ett hingstföl e Empire ue. Calido I -Caletto I i hagen.
 
Sv: Empire VDL

GRATTIS! Du får lägga in bilder på honom här. Är han lik sin bror?

Furioso får också lägga in bilder på sin.

Stallets två Empireavkommor väntas komma i veckan som det ser ut på stona.

Min Empireavkomma är nu såld, och han gick treårstest förra helgen. Han skötte sig bra, men han var väldigt spänd trots att vi tränat i flera ridhus. Flera av hoppen var i stor trav med svansen rakt upp;) och han blandade kvaliteten på sina språng, så 77 hoppade han till sig. Han mättes till 172 cm och är väldigt valpig, så han har tiden framför sig.
En liten filmsnutt från ett av de bättre sprången http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Edradour f.07 e. VDL Empire-Turban Rose/2010-05-15/15:40:52
 
Sv: Empire VDL

Empire damen som bor här på gården visades på Strömsholm med hoppdiplom 8-9 47 poäng.
 
Sv: Empire VDL

Grattis till fina poäng!

Vet du hur stor hon var? Det vore roligt att veta om det bara är min som är hög eller om det är flera, mödernet på min är stort, men det vore intressant att veta om Empire lämnar stort också trots sina egna 164 cm.
 
Sv: Empire VDL

Han ser jättefin ut! Tufft tecken han har i pannan;)

31034276.jpg
 
Sv: Empire VDL

Kul att du tycker det! jag kan ej bedöma föl så kul om ngn "bedömer" honom...

Ja Bosse ( La Bosse ) blir nog bra!!!! :)
 
Sv: Empire VDL

Här är bild på fölet Eminent samt på helbrodern Emperador.
012.jpg

Eminent (Empire VDL- Calido I - Caletto I) 4 dagar gammal

Emperador 4-5 dagar.
Empe2.jpg


Emperador 2,5 år 2009 på HK:s talangjakt.
emperador%20hopp.jpg
 
Sv: Empire VDL

jäettefin!!!

hm, ja det blir väl en skimmel då!

Håll hårt i honom då så kan det bli 2 st som visas på BP e. Empire om några år...;)
 
Sv: Empire VDL

jäettefin!!!

hm, ja det blir väl en skimmel då!

Håll hårt i honom då så kan det bli 2 st som visas på BP e. Empire om några år...;)

Det hade varit intressant att ha BP som mål för honom, men då måste man satsa till 100%. Tyvärr har jag inte den möjligheten idagsläget. Däremot kanske någon annan är intresserad att satsa eftersom jag redan bestämt mig för att sälja honom om 6 månader. Nån här som e intresserad ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp