Empire VDL

Sv: Empire VDL

Grattis till (förhoppningsvis) ett mkt välstammat föl nästa år.

Jag tycker det är otroligt konstigt att många inte "ser" o använder de tävlande hingstar vi har i landet...:cry:

Får inte hingstarna det antal ston de är "värda" så försvinner de ju ur landet, så är det bara...
 
Sv: Empire VDL

har oxå bet med empire igen o hoppas xå på ett helsyskon!;)
 
Sv: Empire VDL

Nu har vi klarat "45 dagars-testet"
Pratade f.ö också med Lene ang Empire och hon visste inget om den nya ägaren. Det framkommer väl så småningom.

Grattis till fortsatt dräktighet!
Jo, tids nog får vi reda på vem som köpt honom om han är såld. Det var bara att jag undrade om någon visste källan till det som skrevs här.

Kompisen har sina två ston dräktiga med Empire, de fölar i början av juni nästa år om allt går som det ska.
 
Sv: Empire VDL

ja, hoppas verkligen att han kommer till en duktig ryttare o att man kan ta in nästa år om jag nu gillar det fölet jag får.

Mitt sto kollas Måndag på 90 dagar. Så glad att jag valde Empire o hoppas ju att det blir ett sto men blir det en hingst visas den iallafall på rådgivning.

Föddes 70 föl förra året?
 
Sv: Empire VDL

Empire är såld! (Tyvärr) åkte han den 30/7 ner till Holland. Hann ej avsluta sin betäckningssäsong här i Sverige. En oerhört fin hingst som nu lämnat landet :cry:
 
Sv: Empire VDL

Jag tror den stora anledningen till att han fått så få ston i år var den extremhöjningen av betäckningskostnader som gjordes...
15000 tycker jag är väldigt mkt på en hopphingst som inte har avkommor äldre än 2 år (i Sverige, och ja vet att det finns 1) och som därmed inte går att bedöma inställning/teknik/kapacitet på...

Han föll bort pga det på en av mina.

Jag vet också att de senare införde rabatt system och sänkte priset, men de gick inte ut med det annat än på hemsidan!

Synd, för det är en fin hingst, som jag tror kan förärva sig bra!
 
Sv: Empire VDL

Jag fick höra att det va nån youngrider från Iran eller Irak.
Men nu när du sa frankrike så blev ja osäker.:)

Ja tiden får väl utvisa :angel:
 
Sv: Empire VDL

Någon som hört något mer vart Empire hamnade? Står ju inget alls i någon tidning och det tycker jag är synd..... Man vill ju veta.
 
Sv: Empire VDL

Hej, pratatde med Niklas i helgen på tävlingen o han visste ej säkert o VDL hade ringt men han satt på hästen, så nu kanske han vet mer, men han trodde att han är i Frankrike...
 
Sv: Empire VDL

Om du får veta något mer så kan du väl PM:a mig eller maila??
Är Lapalisse fortfarande dräktig?? Amalia är dräktig på 90 dygn..... Nu vill jag se pappan på tävlingsbanorna också ;)
 
Sv: Empire VDL

oh va härligt! Min är oxå dräktig tror jag. Kollad 16e augusti tror jag på 90e dygnet ca.

Hur säkert är det efter 90 dagar? :/

ja, ska fråga tanterna som sitter i spanien på playan ;). ( lembke)
 
Sv: Empire VDL

Ingen som hört något mer om var Empire kommer att finnas fortsättningsvis?

Jag startade ju tråden när mitt sto var nybetäckt-06 med Empire, så här såg det ut i går när den avkomman löshoppades för tredje gången i sitt liv. De tidigare gångerna var som föl samt som åring, men han verkade komma ihåg det.
29384009.jpg
 
Sv: Empire VDL

nej, tyvärr...ska fråga Lene igen..

Gu, va fin han ser ut!!!!!!!!!!!!

Har du en uppställd bild från sidan?:)

Camilla
 
Sv: Empire VDL

Tack, jag är nöjd med honom;) Om Empire nu inte är såld tänkte jag att det kanske finns chans att göra en till nästa år?

Jag har ingen bild på min uppställd på hur han ser ut nu. För tillfället är han på inridning, men jag ska dit nästa vecka igen och kolla, kan försöka ta en bild på honom utan grejor då.

En bild från lite longering i förra veckan så länge. Det bästa är hans temperament, cool på "oviktiga" saker, men lyssnar lyhört på instruktioner samt är snäll och vill göra rätt ( nä, jag är inte alls partisk:angel:)

29294102.jpg
 
Sv: Empire VDL

Han är verkligen jättefin! Blir det treårstest för honom nästa år?
Tror inte alls du är partisk..... Empire verkar nedärva ett underbart temperament.
Min skrutta som nu är fyra år är helt fantastisk i psyket, orädd, modig, lättlärd. Från dag 1 så har jag lastat henne själv. Jag är supernöjd.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp