Empire VDL

Sv: Empire VDL

kul!! Verkligen! Ja, ta bilder!

Själv är ju Empire ej så fin att titta på i boxen men han kanske ger bättre typ än vad han själv är o lagom stora verkar det som!
 
Sv: Empire VDL

ja, lycka till! Vad har du för sto till honom?

Mitt svårklassto kollas 1 Juni o är sem med Empire.

Hon är e Stanford - Furidant, syster till bl a Verona och har själv tävlat 1,50 med placering. Hennes äldsta avkomma fick 9 9 på treårs och sen har hon en annan avkomma hos landslagsryttare, så jag hoppas mycket på dem :).
 
Sv: Empire VDL

Hej!
De se ut att ha det kul i hagen med flertalet kompisar. Han ser himla fin ut.
Det hade varit intressant att titta på talangjakten, men den var väl inte öppen för allmänheten??
I somras var jag o hälsade på Empe men då var han inte riktigt propotionerlig och såg inte så kul ut. Men det såg betydligt bättre ut nu. Enl Lene blir han ca 1,70m reslig herre.
Vad spännande med en ny Empireavkomma i stallet. Vem är stoet efter?
Själv har jag vakat inatt. Min ska ha föl efter Cartier. Tyvärr blev det inget så hon åkte ut i hagen ett par timmar. Om det inte hade regnat hade hon fått föla i hagen som vanligt, men nu e vädret skit.
Mitt sto ska betäckas igen och gissa vem jag ska ta!

Jag vet inte hur det var med talangjakten, men jag pratade med Lene veckan innan och hon sa att de skulle visa din uppfödning och en till så jag frågade om det var OK att komma och titta och hon sa att det fick man, ingen sa något eller frågade när jag var där. Din blir nog en stor herre såg det ut som.

Kompisen behövde inte vänta så länge, när jag skrev i morse hade fölet redan fötts, det blev en hingst. Mamman är e. Ganesco-Utrillo-Gaspari-Immer och detta var hennes 17:e avkomma, hon har lämnat flera bra hästar tidigare och hon är syster till Bayron på mödernet. Det kan ju låta som en ren dressyrhäst, men hennes avkommor har hoppat väldigt bra och det gör flera släktingar på mödernets sida också.
Den här fölungen var stor och pigg med långa ben.

Nästa år kanske jag tar Empire igen till mitt sto, hon är tom i år, men dräktig till 2010 med Stalypso.

Lycka till med fölningen.

Bild på Empires troligen senaste avkomma, ca 7 timmar gammal, han får nog pappas färg tror jag.

27696488.jpg


Liten filmsnutt från i dag http://www.dropshots.com/Horses2#date/2009-05-23/11:31:23
 
Senast ändrad:
Sv: Empire VDL

Jag har fått ett jättefint stoföl e Empire-Norson-Caracas den 9/5. Har tagit en hel drös med bilder men inte fått till den där ultimata bilden som visar hur fin hon är. Lilla "Hannah Montana" är nog det snyggaste föl jag fått!

Fixar bild så fort jag har lyckats i min strävan!

A
 
Sv: Empire VDL

Jag har fått ett jättefint stoföl e Empire-Norson-Caracas den 9/5. Har tagit en hel drös med bilder men inte fått till den där ultimata bilden som visar hur fin hon är. Lilla "Hannah Montana" är nog det snyggaste föl jag fått!

Fixar bild så fort jag har lyckats i min strävan!

A

Börjar bli otålig på att vänta.
Alla andra som har bilder på Empireavkommor...lägg in bilder!
 
Sv: Empire VDL

KL

lapalisse är konstaterad dräktig på 17 dagarskoll i dag. Måtte hon ej släppa!

Vad kul att Empire börjar få så fina ston!
 
Sv: Empire VDL

KL

lapalisse är konstaterad dräktig på 17 dagarskoll i dag. Måtte hon ej släppa!

Vad kul att Empire börjar få så fina ston!

Åhhhh vad spännande! Du måste uppdatera!
Min Empiresskrutta är nu seminerad med Nintender ;) Ska tillbaka för koll den 15/6..... Hoppas, hoppas, hoppas hon tagit sig!
 
Sv: Empire VDL

oh! va spännande!! lycka till!

jag kommer ej våga använda honom förren jag ser om han ger raka bakben då min har det...
 
Sv: Empire VDL

tack! Du fortsätter o avla förstår jag :) ? tävlade du ditt sto? dressyrhingst?

Jag fortsätter fast på ett annat sto, den där bruna bönan ska försöka skaffa sig någon merit innan hon får börja dejta igen. Har inte hunnit tävla än, men vi är ganska bra igång (tycker vi själv).
Det nya stoet borde väl kunna hoppa lite hjälpligt om man tittar på stammen, men i år blir det en dressyrhingst. Hoppas givetvis på en OS-vinnare (men först ska hon bli dräktig).
/U
 
Sv: Empire VDL

Jag förstår din tanke där med raka bakben.....
Amalia har ju inte det så jag hoppas det blir bra nu :)

Förhoppningsvis blir det en fölis nästa år och då får du komma och kika :)
 
Sv: Empire VDL

Ja din kommer definitivt ha en intressant stam!!

Kommer gärna o tittar! Livsfarligt!! ;)

jag funderar på att försöka behålla causa rei till Breeders o då vill jag se din där! Nej just det, din är ju dräktig då. Nästa år!?
 
Sv: Empire VDL

För de som tänkt betäcka med Empire nästa år kanske får tänka om. Detta är nämligen Empire:s sista år i Sverige!!! Kanske finns han i avel i något annat land, vem vet.
Själv tar jag Empire igen till mitt sto.
 
Sv: Empire VDL

Min dam har löpt om och seminerades igen i tisdags. Nu är det bara att vänta och hoppas igen :).
 
Sv: Empire VDL

idag konstaterades stoet dräktig med Empire.Hon e på 17e dygnet o har redan ett årsföl e.Empire vid sidan om:)

Försöker ladda ner bilder på godingen men hittar inte sladden....:cry:
 
Sv: Empire VDL

kl

Kompisens två ston är konstaterades båda dräktiga med Empire i dag, på 26 resp 16 dygnet, skönt med ston som tar sig på första försöket.

Det är mycket tråkigt att han försvinner ur landet även om man visste att han så småningom skulle iväg. Det är extra tråkigt för ryttaren såklart, men även ur avelssynpunkt tycker jag att han är av den typen vi behöver till våra många gånger lite tyngre hoppston.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp