Empire VDL

Sv: Empire VDL

Jag kommer inte att åka till Flyinge.... Amalia växer så mycket just nu och hoppar riktigt krattigt pga detta (växtvärk).... Vet ju att hon kan bättre och hon förtjänar en rättvis bedömning. Det kan hon ju inte få som det är nu :( Jättetrist
 
Sv: Empire VDL

Synd att hon kom in i växtfas just nu, men jag hoppas att vi får se henne längre fram.
 
Sv: Empire VDL

ja, vad tråkigt men det spelar ju ingen roll då du skall behålla henne.

Du får vara med i 4 årsfinalen nästa år istället!!!;)

Lycka till med ditt fina sto!!
 
Sv: Empire VDL

Visst visade du henne på Strömsholm i helgen ?

Jag tyckte att hon var kanonfin ! Typisk häst i min smak, liten, kvick och känslig !

jag tror faktiskt att många av de som var med var i "ofas" med sig själva.
 
Sv: Empire VDL

Elle12 och Furioso.... Ja självklart får ni om inget oförutsett inträffar se henne.... Ska filma lite och ta lite bilder som ni ska få se.... Furioso.... Hon har vuxit till sig sedan du såg henne sist :)
 
Sv: Empire VDL

Ja det gjorde jag.... Är jättenöjd med hur hon skötte sig under ridningen.... Hon var hur cool som helst. En helt fantastisk liten häst (men jag är ju iofs partisk) Dock vet jag att hon kan mycket bättre än det hon visade.... Men som sagt, hon har vuxit flera centimeter och växer fortfarande. Tycker de var lite hårda i sin kritik vad det gäller vissa saker.
Men det blir till att ta nya tag till nästa år istället och visa vart skåpet skall stå ;)
Funderar eventuellt på att betäcka henne med någon bra hingst.... Några tips?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Empire VDL

Nu finns en bild på min pärla i min profilbild..... Lite dålig då hon inte ville posera utan var mest sugen på att gå in och äta :D
 
Sv: Empire VDL

Jag r själv sugen på att någon gång använda just Empire på min lilla Corland-märr. Men han är ju ue. landgraf och det kan bli lite nära.

Jag tycker du skall fundera på Silverstone Z åt henne. Grannen har en fyraåring och ett föl och jag gillar verkligen vad jag ser.

Jag såg henne hoppa och jag håller med, kritiken var lite sträng, jag tyckte hon var en av dem som verkligen visade spänst.
 
Sv: Empire VDL

Har du ett Corlandsto?? Berätta mer om henne?
Jag har nämligen köpt ett sto efter honom som jag får hem i oktober....
 
Sv: Empire VDL

kl

I dag släppte jag min Empireåring på en lösdrift för vintern. Min är valack, övriga hingstar, alla åringar. Så här ser han ut i dag som ranglig åring http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Edradour f.07 e.Empire/2008-09-28/11:06:52

Jag kan ju tillägga att han tog täten direkt och visade de andra vem som skulle gå först, jag tar det som ett gott tecken att han är såpass framåt och tuff och hoppas han blir likadan på hindren sedan;)
 
Sv: Empire VDL

Tack, jag undrar mest hur hög han kommer att bli, klart högst av de han går med nu
 
Sv: Empire VDL

Hej. Har betekt mitt sto med Empire, och skal komma mitt mars, 2009.
Sto Aja, e.Lucky Light, ue. Goldfinger.
Frank:laugh:
 
Sv: Empire VDL

Hej!

Såg på betäckningssiffrorna i Ridsport för 2008 att Empire VDL hade 73 betäckningar! Ganska många blivande fölägare som kan glädjas åt hans framgångar med andra ord :) !

Såg på VDL:s svenska hemsida www.vdlstud.se att han kom 9:a nu senast i Grand Prix i Globen.

Hingsten är jättefin, och hoppar ju kanon, så det bådar ju gott för framtiden!Arvidsson har ju dessutom två andra bra VDL hingstar i stallet Sheraton och Radisson!

Vi förväntar oss fina fölbilder vad det lider :banana:
 
Sv: Empire VDL

Själv hoppas jag på att han är i avel i Sverige nästa år också.
Jag vet ej hur det har gått för Lene med förhandlingar för 2009 om hingsten, kanske någon här som vet?
 
Sv: Empire VDL

Själv hoppas jag på att han är i avel i Sverige nästa år också.
Jag vet ej hur det har gått för Lene med förhandlingar för 2009 om hingsten, kanske någon här som vet?


Med tanke på att han finns med på VDL:s svenska hemsida över de hingstar de har i sitt program 2009, så antar man ju att han kommer vara i avel :)
Men jag vet inte, men man kan ju alltid hoppas ;)
Funderar du på att använda honom igen?
 
Sv: Empire VDL

När jag använde honom 2008 så sades det att det var sista året på färsk semin.2009 skulle han tävla mer utomlands och bara finnas på fryst.Men det beslutet kan ju klart förändras och värt att kollas upp om man är intresserad av att använda honom.
 
Sv: Empire VDL

Själv hoppas jag på att han är i avel i Sverige nästa år också.
Jag vet ej hur det har gått för Lene med förhandlingar för 2009 om hingsten, kanske någon här som vet?

Hej Elle12!
Du har säkert redan läst nyheten om Empire. Saxat ur Penarpsgårdens hemsida.
"VDL Empire stannar ännu ett år i stallet hos Niklas Arvidsson och att han kommer att stå till förfogande för Svensk avel!
Detaljerna är ännu inte helt klara men siktet kommer att vara att försöka kvalificera honom till EM i sensommar."
En stor förändring för Empire är att dräktighetsavgiften är höjd till 12000+moms.
Men vad gör det. Denna hingst är en av Sveriges bästa hoppare och har alla möjligheter att nå hur långt som helst. Med denna kvaliteén som Empire besitter får det gärna kosta lite mer.
Jag funderar på att betäcka mitt Holsteinersto e.Calido I-Caletto I med honom igen då Lene la beslag på förra Empireavkomman. Eventuellt kan detta vara sista chansen att använda han här i Sverige. Man kan bara spekulera om vad som händer om det går bra i EM (om han når dit). Detta är verkligen en stjärna.
 
Sv: Empire VDL

Åh shit, jag som hade bestämt honom till ett av stona... men det var ju lite väl saftigt faktiskt.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp