Empire VDL

Sv: Empire VDL

Jag har ett underbart sto efter VDL Empire ue. Goodwill-Landgraf I-Ladykiller xx. Hon gick treårstestet i våras med 8-8-9 i gångarter, 9-9 i löshoppning, fick klass 1 i dressyr och hoppdiplom. Bild finns på www.aln.se, sök på Amalia.... Där finns två bilder, helkroppsbilden är lite dålig då hon står i uppförsbacke. Hon har vuxit på sig rejält nu i sommar och har blivit väldigt vacker. Helt fantastisk att hålla på med överhuvudtaget. Hoppar med en otrolig spänst och teknik. Lik sin far. Hurdan är din häst?
 
Sv: Empire VDL

ja, jag såg Amalia på strömsholm. Jag kom sen upp o pratade med dig tror jag. Den var jättefin!! Fronten var ej som jag hade väntat mig men du sa då att hon skulle växa mer. Va kul att hon gjort det!!

Har du nån nytagen bild? Hon var ju jättefin!! Empires enda 3åring i sverige vad jag vet. Rapporterade till Lene direkt o berättade om hans enda jättefina avkomma som gick 3års!
 
Sv: Empire VDL

Lite anknytande info rörande Empires uppfödare Van der Meer-har betäckt Empires moder för 3:e året i rad med Tangelo v/d Zuuthoeve.
 
Sv: Empire VDL

Jo men dig minns jag faktiskt :)...

Ja det är jättekul att hon växt på sig.... Hon har vuxit 2-3 cm sedan dess och breddat sig och fått mer hals.... Dessutom har hon växt över baken....

Hon kommer att gå Mälarchampionatet och jag är i valet och kvalet hur jag ska göra med Flyinge i Oktober..... Hade varit kul men jag har ingen som kan ta ledigt och följa med mig dit :(
 
Sv: Empire VDL

Lite nyfiken på vad Lene sa är jag ju förstås :)
 
Sv: Empire VDL

ja, jag minns ej men Tanterna Lembke blev nog glada o jag lovade att visa filmen jag spelade in men det gjorde jag aldrig...:crazy: skall se om jag kan hitta den men de kommer nog att vilja se henne live. Vet att hon är imponerad av Elle12 s avkomma oxå.

Jag frågade då Lene om hur gamla hans äldsta är utomlands o det var hon faktist ej hundra på. Hon sa att det ej blir många reser dit utan mest till Tyskland för att se Holsteinare;).

men självklart hjälper jag (vi) dig om du kommer till Flyinge!!!!!! Lene o tanterna kommer bli jäteglada. jag har en jättefin 5 åring som skall vinna Breeders så jag kommer vara där:D!! o andra galningar som ar mkt hästar med sig. För visst startar väl 3 åringarna då?
 
Sv: Empire VDL

Ja det går samtidigt som 4, 5 och 6 åringarna.... Tror första kvalet är på torsdagen.....
Vad kul att du också ska dit.... Klart pållen ska vinna 5 års :laugh:
Anmälningstiden utgår nu på måndag..... Snacka om vånda......
Jag är helt grön på såna här visningar..... Men Amalia är så pass bra att jag vill visa upp henne :laugh:
 
Sv: Empire VDL

ja det är bara att köra på eller låta nån annan göra det. som jag;). Min kompis har med sig ett ex antal o måste tom gallra ut pga att bussen ej tar mer än 8 st så hon kan oxå sitta upp ev..om du ej vill...eller skall du ej sälja så är det ju klart att du själv skall el ja du kanske är jätteduktig!!! Inte så. Såg aldrig det ridna provet...

Ja, klart du skall komma!!
 
Senast ändrad:
Sv: Empire VDL

Nej jag ska inte sälja henne.... Ska bli min lilla stjärna ;)

Tävlade mycket tidigare innan barnafödande till och med svår klass.... Men det var ju några år sen.....:crazy:
Har nu även köpt ett Corlandsto som jag får hem i Oktober så nu ska jag igång igen ;)

Ja det vore onekligen väldigt skoj att få känna på atmosfären därnere.....
Vet du hur det går till för treåringarna i hoppning?
 
Sv: Empire VDL

Roligt att du har den enda lite äldre avkomman i Sverige, hon såg väldigt fin ut på bilen, inte så hög, eller är killen lång? Min blir nog ganska hög som det verkar, han har växt väldigt mycket på höjden nu i sommar, så han blir nog inte under 170. Min har jättelånga ben och är lätt i typen, ingen skönhet i dag, men var väldigt snygg som föl, så jag tror han blir en snygg häst när han vuxit i sig på alla håll och kanter. Mycket gott temperament, väldigt vaken men ändå lyhörd. Lene har sett honom löshoppa de två gånger han gjort det i våras och hon gillade honom mycket sa hon, och även om det nu bara var småhinder så verkade han kunna läsa av hinder naturligt, det såg ut som om hoppningen var hans fjärde gångart.

Jag hoppas att Empire får stanna i Sverige några år, risken finns att han försvinner utomlands, jag har planerat att använda honom 2010 om man nu får planera så långt fram med hästar...

Jättekul om du kommer till Flyinge med henne, då kan jag se henne i verkligheten.

Om man går in på paardenfokken.nl så är de äldsta avkommorna där e. Empire födda 2005, har för mig att Lene sa att det var en fölomgång bedömd när jag betäckte mitt sto, så din tillhör i sådana fall första årgången.
 
Sv: Empire VDL

Har fortfarande inte sett denne underbare hingst live.Skall ta en sväng neråt om ett tag och försöka få till det.....Tror och hoppas att han får stanna länge i Sverige
 
Sv: Empire VDL

Intressant!! Vad är det för hingst? Tangelo v/d Zuuthoeve.

Empire är ej så imponerande att se i boxen. Lite som en ponny. Men an kanske ger bättre typ än vad an är. Däremot är an mkt imponerande i rörelse tycker jag o om an nedärver den hjärnan dvs det sättet att alltid vara o at alltid vilja vara felfri så är det ju klart!!
 
Sv: Empire VDL

Jag lever också på hoppet, men har hört det viskas om höga bud på honom, så risken finns nog att han ej blir kvar, men jag håller tummarna stenhårt för att de ska få behålla honom!
 
Sv: Empire VDL

Intressant!! Vad är det för hingst? Tangelo v/d Zuuthoeve.

Empire är ej så imponerande att se i boxen. Lite som en ponny. Men an kanske ger bättre typ än vad an är. Däremot är an mkt imponerande i rörelse tycker jag o om an nedärver den hjärnan dvs det sättet att alltid vara o at alltid vilja vara felfri så är det ju klart!!

Skall besöka uppfödare under hösten,spännande!!
Tangelo finner du i hingstkatalogen på importer;)
 
Sv: Empire VDL

Vi har betäckt vårat "skepp" 173 stor dam , med Empire iår.
Mest pga av hans stam och hans hoppning, men lite med tanka på att kanske få ner storleken lite på hennes avkomma.

Jag har gillat honom sedan första daegn jag såg honom;-)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp