Empire VDL

Sv: Empire VDL

jaha, ja den blir nog lätt att sälja...(till mig:D)

Ditt sto är ju linjeavlad på coriander o det låter attraktivt!! Lite samma stam som i min 5 åring som ju har cagancho i sig o som då ju har calido o coriander i sig. Antagligen det som gjorde att Lene var intresserad :) ?

1.30 är inte högt för en 6 åring. Min 5åring nollade en 1.30 innan falsterbo. 1.30 är den höjden en 6 åring skall gå på om den följer sin utbildning "enligt ålder".
 
Sv: Empire VDL

Nu har jag kollat och hopphästarna visas bara i löshoppning och det borde jag kanske klara själv? Sen finns det piskförare att låna ifall man inte har tillräckligt med folk själv :)
 
Sv: Empire VDL

Min Empireavkomma ue Calido I fick 45p på fölvisning.
Emperador.jpg
Såld till Lene Lembke.

Fin!!
Vilka dömde under fölvisningen?

Undrar när man skall skilja på hopp-respektive dressyrstammade föl vid bedömningarna???
 
Sv: Empire VDL

Min Empireavkomma ue Calido I fick 45p på fölvisning.
Emperador.jpg
Såld till Lene Lembke.

Kul att se din avkomma, han ser fin ut. Min ser ut som Långben nu, så jag undrar hur hög han tänker bli, dock är det mest långa ben och en lätt kropp. Visade honom tyvärr inte som föl pga förkylning i stallet, förhoppningsvis kan han visas på 3 års så att man får ett utlåtande om honom, men det är ett tag dit. Lene gillar min, speciellt hans inställning till hoppningen, hon tror att han kan bli en fin tävlingshäst, och det är ett gott betyg tycker jag.
Min är kastrerad, men din kommer att få goda förutsättningar att gå hela vägen och kanske bli godkänd, man kan alltid hoppas, och det vore väldigt intressant att få se honom på bruksprovet tycker jag.
 
Sv: Empire VDL

Kul att se din avkomma, han ser fin ut. Min ser ut som Långben nu, så jag undrar hur hög han tänker bli, dock är det mest långa ben och en lätt kropp. Visade honom tyvärr inte som föl pga förkylning i stallet, förhoppningsvis kan han visas på 3 års så att man får ett utlåtande om honom, men det är ett tag dit. Lene gillar min, speciellt hans inställning till hoppningen, hon tror att han kan bli en fin tävlingshäst, och det är ett gott betyg tycker jag.
Min är kastrerad, men din kommer att få goda förutsättningar att gå hela vägen och kanske bli godkänd, man kan alltid hoppas, och det vore väldigt intressant att få se honom på bruksprovet tycker jag.

Ni har det bra där nere som har LNL som bollplank;)
Lite sotis måste jag säga.Grattis Pade,verkligen roligt!!!
 
Sv: Empire VDL

Ja, hon är verkligen kunnig inom området;)

Det finns dock en hel del bra bollplank härinne också tycker jag.
 
Sv: Empire VDL

snarstucket:confused:
Jag menade seriöst att LNL är en stor tillgång för svensk avel överhuvudtaget, sedan finns det såklart fler kunniga att lyssna på, och en del av dem finns här:laugh:
 
Sv: Empire VDL

Kul att se din avkomma, han ser fin ut. Min ser ut som Långben nu, så jag undrar hur hög han tänker bli, dock är det mest långa ben och en lätt kropp. Visade honom tyvärr inte som föl pga förkylning i stallet, förhoppningsvis kan han visas på 3 års så att man får ett utlåtande om honom, men det är ett tag dit. Lene gillar min, speciellt hans inställning till hoppningen, hon tror att han kan bli en fin tävlingshäst, och det är ett gott betyg tycker jag.
Min är kastrerad, men din kommer att få goda förutsättningar att gå hela vägen och kanske bli godkänd, man kan alltid hoppas, och det vore väldigt intressant att få se honom på bruksprovet tycker jag.

Att han skulle bli godkänd hade ju varit drömmen, men det är inget jag räknar med. Däremot kanske han får chansen, som inte många får, att få en god utbildning som kan ta fram hans maxkapacitet så får man se hur långt det räcker.
 
Sv: Empire VDL

Ja, de bästa förutsättningarna kommer han få, jag hoppas på att få se honom om några år, helst på bruksprovet;) ( stammen hade passat mitt sto bra...)
 
Sv: Empire VDL

Ja, de bästa förutsättningarna kommer han få, jag hoppas på att få se honom om några år, helst på bruksprovet;) ( stammen hade passat mitt sto bra...)

Jag har en idé!!!
Du får säga till LNL att hon inte, i fall han inte går igenom, snittas förrän ditt sto har fått sitt. Blir visserligen då inga gröna papper, men fölet får en FIN stam i varje fall. ;)
Tyckte själv att idén var lysande!!!
 
Sv: Empire VDL

Ja, det var en bra idé, stoet är ju en riktig LNL häst, hon har haft far + mor och tävlat morfar, så det skulle hon nog också tycka var intressant.
Nu håller vi tummarna för att det kan bli gröna papper med honom istället om några år, och jag får väl bra rabatt om jag bokar honom redan nu:laugh:
 
Sv: Empire VDL

Ja, det var en bra idé, stoet är ju en riktig LNL häst, hon har haft far + mor och tävlat morfar, så det skulle hon nog också tycka var intressant.
Nu håller vi tummarna för att det kan bli gröna papper med honom istället om några år, och jag får väl bra rabatt om jag bokar honom redan nu:laugh:

Ibland vet man inte var alla snilleblixtarna kommer ifrån. :idea:
Med den LNL-stammen skulle du nog få bra rabatt.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 279
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 170
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp