Åh, detta är ju fantastiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så ska man ju dock redan göra för elintensiva företag, angående att få upp till ett visst tak och sen ansöka om resten. Tanken med stödet för elintensiva företag är just att de ska få både det generella elstödet för företag och sen utöver det kunna få det mer riktade stödet för elintensiva företag specifikt. Om det konceptet med ett lägre tak och att få ansöka om resten är att krångla till det är det alltså tillkrånglat i samma utsträckning redan.Men för en mindre lantbruksfastighet har man ofta en enda elmätare för alla uttag, både företag och privatbostad.
Jag tror att det hade blivit för krångligt att sortera ut denna kategori och vi hade hamnat i det där som regeringen ville undvika, att krångla till det rejält.
Däremot kunde man ändå haft ett tak, även om det också hade krånglat till det (ovanstående kategori hade då fått ett elstöd automatiskt upp till taket och sedan fått ansöka separat om resten.)
Hela subventionen är väldigt mycket av schablon för att kunna exekveras klart innan nästa kärnkraftverk står färdigt för produktion.
Typisk lantbrukar-konversation med försäkringskassan.Vän av matematisk ordning undrar dock varför 864,50 plus elstöd på 773.669 blir 779.113,50?
Så jag utfärdar trollvarning, tills nånting bekräftar storyn. Matematiken felar med 4.580.
Telefonnumret på mobilens display går iofs till Försäkringskassans Kundtjänst.
Vän av matematisk ordning undrar dock varför 864,50 plus elstöd på 773.669 blir 779.113,50?
Så jag utfärdar trollvarning, tills nånting bekräftar storyn. Matematiken felar med 4.580.
Telefonnumret på mobilens display går iofs till Försäkringskassans Kundtjänst.
Så var det utrett.Så jag utfärdar trollvarning, tills nånting bekräftar storyn.
Så var det utrett.
Kul grej, dock.
https://karnkraft.se/nyheter/2023/3/18/sa-trollade-vi-vanstern-om-elstodet
Herr Fricks existens bygger på att folk är okunniga, så det blir nog en bra utdelning för honom i det här fallet.Jag är nyfiken på hur mycket kunder han faktiskt får jämfört med hur mycket mer folk tycker sekretessen är helt orimlig!
Herr Fricks existens bygger på att folk är okunniga, så det blir nog en bra utdelning för honom i det här fallet.
Jag får ca 2500kr för skånehuset, har inte kollat för hemma.Fick meddelande från mitt elbolag att nästa runda elstöd kommer betalas ut i maj. Hela 238 kronor!
På 115 kvadrat så får vi runt 3500 kr. Hade vi inte lyssnat på vår fantastiska regering och elsparat 70% så hade det blitt 12 lax.Jag får 93 kr Men så bor jag på 34 kvadrat också.
Aa, så jäkla galet. De som inte bryr sig får massor av pengar tillbakaPå 115 kvadrat så får vi runt 3500 kr. Hade vi inte lyssnat på vår fantastiska regering och elsparat 70% så hade det blitt 12 lax.
Först säger man åt alla att spara så mycket man kan för det kan bli rekorddyrt och sen gör man elen nästan gratis. Fantastiskt. Men nåt måste de väl se till att göra för att hålla uppe inflationen!
Det jag lyckats begripa är att de (vi) med org.nr söker samtidigt som företagen.Nån som hört nåt mer om företag/föreningar?
Jag gjorde beräkning på företaget men hade förbrukat för lite.. det har slagit hårt på oss och blivit en stor post så det hade varit välkommet annars.Nån som hört nåt mer om företag/föreningar?
Missade att det var 80% av förbrukningen som gav stödet så siffrorna blir lite lägre.På 115 kvadrat så får vi runt 3500 kr. Hade vi inte lyssnat på vår fantastiska regering och elsparat 70% så hade det blitt 12 lax.
Först säger man åt alla att spara så mycket man kan för det kan bli rekorddyrt och sen gör man elen nästan gratis. Fantastiskt. Men nåt måste de väl se till att göra för att hålla uppe inflationen!