Som den om trängselskatt i GöteborgNjae. Folkomröstningar i Sverige är ju i regel bara rådgivande, inte beslutande. Det är politiken som beslutar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som den om trängselskatt i GöteborgNjae. Folkomröstningar i Sverige är ju i regel bara rådgivande, inte beslutande. Det är politiken som beslutar.
Huvudsyftet med vätgasen i framställningen av fossilfritt stål är att ersätta koks som reduktionsmedel inte som energilagring
Och högertrafikenSom den om trängselskatt i Göteborg
Huvudsyftet med vätgasen i framställningen av fossilfritt stål är att ersätta koks som reduktionsmedel inte som energilagring
Menar du så här (första google-träffen)?Går det någonstans att se "snittpriset" för rörliga elavtal (både nuvarande månad men också bakåt i tiden)? Försöker skapa mig en uppfattning hur lönsamt det är med det förvaltade elavtalet vi har.
Går det någonstans att se "snittpriset" för rörliga elavtal (både nuvarande månad men också bakåt i tiden)? Försöker skapa mig en uppfattning hur lönsamt det är med det förvaltade elavtalet vi har.
Såhär såg det ut hos mig igår. Dagen innan var det billigast tre på natten.Vad tycker ni om månadspris vs timpris?
Är det någon som bytt till timpris och märkt positiv skillnad?
Blir man besatt av att ha koll på priserna
Fördel eller nackdel beroende på om man är hemma dagtid eller mest hemma kväll/natt?
Det är lite olika alltså, viktigt att ha koll?Såhär såg det ut hos mig igår. Dagen innan var det billigast tre på natten.
Visa bifogad fil 97753
Jag har inte bytt. Har koll för att jag vill se just hur mycket koll man behöver ha för att det ska vara värt att byta.Det är lite olika alltså, viktigt att ha koll?
Var det värt det för dej, att byta?
För mig är det inte värt att hålla på med timpris.Vad tycker ni om månadspris vs timpris?
Fördel eller nackdel beroende på om man är hemma dagtid eller mest hemma kväll/natt?
Samma här. Jag ser inte några stora fördelar. Vårt hus är dessutom för litet för att tvätta på nätterna. Det skulle störa vår sömn. Och värma huset (största elposten) mer på nätter än dagar blir ju - av samma anledning - heltokigt.För mig är det inte värt att hålla på med timpris.
Vår vardag fungerar på så vis att vi använder mest el på de timmar det är som dyrast. Matlagning, dusch, tv, värma huset.
Har ingen elbil.
Även om vi skulle köra disk och tvätt på natten, så skulle det bespara så pass att det är värt att ha timpris.
Vill inte behöva stå och få ont i magen över att jag ska laga mat när elen kostar som mest.
Läs på lite, och kom sedan med källor tack!Huvudsyftet med vätgasen i framställningen av fossilfritt stål är att ersätta koks som reduktionsmedel inte som energilagring
Vad tycker ni om månadspris vs timpris?
Stort tack för svar!Den korta versionen:
Du tjänar mest på att ha timpris om du har minst ett av dessa (i rangordning):
- Har elbil och då kan ladda den när det är billigt
- Anpassar uppvärmningssystem för hus och vatten genom att koppla till produkter som styr förbrukningen tillräckligt mycket till när elen är billigare.
- Har ett intresse för att minska sin konsumtion och anpassa sitt användande av dessa. Tex fördröjd start på disk, tvätt, tork.
MEN
Eftersom uppvärmningen är en sådan dominerande del av elförbrukningen (särskilt på vintern) gör det inte jättemycket på räkningen om du lagar middag och tvättar när det är som dyrast. Uppvärmningen som drar mest är relativt jämn över dygnet och om du inte bryr dig kommer du hamna väldigt nära det ”vanliga” rörliga priset som är ett genomsnitt. Sen finns möjligheten att trimma ner kostnaderna genom att anpassa sin användning och framför allt styra med ”smarta” produkter.
Jag har bundet pris till mars. Blir det kris efter det så får jag väl laga mer av maten på vedspisen. Köper billig bra ved. I år köpte jag tjugo kubik. Varannat år tio kubik.För mig är det inte värt att hålla på med timpris.
Vår vardag fungerar på så vis att vi använder mest el på de timmar det är som dyrast. Matlagning, dusch, tv, värma huset.
Har ingen elbil.
Även om vi skulle köra disk och tvätt på natten, så skulle det bespara så pass att det är värt att ha timpris.
Vill inte behöva stå och få ont i magen över att jag ska laga mat när elen kostar som mest.
Vi kommer att satsa på ett elportföljsavtal, där vi även får spotpris + 10 öre mer för elen vi säljer från solcellerna (blir installerade i höst)
Jag har bundet pris till mars. Blir det kris efter det så får jag väl laga mer av maten på vedspisen. Köper billig bra ved. I år köpte jag tjugo kubik. Varannat år tio kubik.
Nu lagar jag bara julmaten och maten under strömavbrott på den. Märker att ugnen är dyr att använda. Tyvärr är vedspisugnen liten