Elithingstar - trav

astronaut

Trådstartare
hur mkt kostar det att betäcka ett sto med en elithingst inom travet? Jag och pappa hade en diskussion om hur mycket det kostar och jag hittar inte det någonstans, kanske är blind men jag hittar det verkligen inte. Låt oss säga .. t.ex jag vill få mitt sto betäckt efter Conny Nobell, hur mkt kan det gå på då? för 50.000 (som pappa sa) kan det väl ändå inte kosta? :confused: :eek: :angel:

Sv: Elithingstar - trav

allt mellan 45-150 000 kan du få en elithingst för...Conny Nobell är ingen elithingst, den titeln får dom inte förrän dom har lämnat några elithästar själva i aveln.

Conny tror jag inte kommer kosta mer än 25-30000 max iaf inte med den stammen och psyket han har så lär det ju inte va så många som vill ha föl efter honom :crazy:

(tror inte så mkt på Conny som avelshingst :angel: )

jag hade ingen som helst aning om ngn hingst, fick ringa till syrrans man och be han säga en hingst bara :angel:

Kollade lite på blodbanken.nu. hittade lite priser där.

*Supergill 107.000kr
*Muscles Yankee 159.887 SEK
*Viking Kronos 185.000kr
*Enjoy Lavec 55.000kr
*Pine Chip 97.500kr
*Super Arnie (Elit) 45.000kr
*Armbro Goal 58.984kr
*Alf Palema (Elit) 56.250kr
*Mack Lobell (ELIT) 80.000kr
*Angus Hall 100.646kr
*Dream Vacation 45.879kr
*Glen Kronos 82.500kr
*Going Kronos 120.000kr
*Varenne 142.450kr
*Windsong's Legacy (US) 112.196kr

*Conny Nobell hittade jag inge pris på.
Tror också att dem flesta av dem här priserna är Plus Moms priser = +25% till. :(
Men kolla gärna för jag är inte helt säker. det är dem priserna som stod på www.blodbanken.nu

Jaså det visste jag inget om.:confused: Det har jag missat totalt :o
Hoppsan...
Tyckte i allafall att dem var lite för dyra. Iallafall för en hingst som gör sitt första år i aveln...

Okej. men kommer dem va lika dyra då iallafall? eller kommer dem inte va i aveln alls?? har ingen koll alls på dem två hingstarna. :o

Okej. Hade ju inte tänkt betäcka me dem iallafall :smirk: men de e ju lite tråkigt för dem som ville. Tycker iallafall att dem var på tok för dyra för att vara första året i aveln. (plus dem e ju bara fyra??) Vill se mer av dem först. Att dem håller tex. (längre än två tävlings säsonger menar jag)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 007
Senast: Oh_really
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka