Eighty Eight Keys...

Sv: Eighty Eight Keys...

jo iofs men dom får väl inte gå svår hoppning som 6 åring.. däremot får man ju träna hur högt man vill.

Jo, det där med att hon gått svår hoppning är något som vi också i frågasatt men det finns papper på det så....Jag är inte så hemma på hur det går till där i tyskland. Är dock helt säker på att det va därför hon gick sönder.

Glad är jag iaf för de gener hon nedärvt till de två avkommor vi nu har i stallet.....:)

"over eighty" finns det en som heter, såg den på uppsalas fälttävlans tävlingar i helgen, de blev placerade som 5a tror jag...

den står i mitt stall :)
har även en kompis som har ett häst efter eighty eight keys. de rider *-stjärnig fälttävlan. är med i junior landslaget.

hur kan hon ha tävlat svår hoppning om hon gick sönder vid 6 års ålder ?????????? :confused:

Undrar om det inte är så att 140 hoppning räknas som svår klass i Tyskland.
St George räknas iallafall som svår dressyr i Tyskland medans det i Sverige bara är Msv

såg någon skrev om "over eighty". han var placerad på uppsala, ledde efter första dagen:banana: , men hans matte var dock lite "farträdd" i terrängen men var felfri på hinder. så det blev lite tidsfel.

han har en medioker franbensteknik. men har istället alltid höjden, river mycket sällan och är väldigt spänstig, nära stort, inga problem.. Lite fullblodsfnipprig, men i övrigt trevlig och väldigt, väldigt snäll i psyket. trevliga gångarter har han oxå om man sätter lite press på honom.

Men systeryster har du hittat hit! :banana: Våran Vimsa är ju en underbar tjej, mycket motor och nerv men ändå inte rädd för fan själv :)

Men systeryster har du hittat hit! :banana: Våran Vimsa är ju en underbar tjej, mycket motor och nerv men ändå inte rädd för fan själv :)

Lillstrumpan!!! Jo, jag va så nyfiken på att höra om fler som hade hästar efter denna herre......
Jag vet dock att ni två kommer hoppa över stjärnorna en vacker dag..:bump:

Jo det är alltid kul att se flera och höra hur dom presterar, genomgående verkar det ju vara mycket motor och lite nerver:bump:

Har ridit After Eighty Eight hos min tränare, men nu är han såld.. Ska jag vara helt ärlig så var han absolut inte min favorit, kan inte förklara varför men i hoppningen så var han seg och lät man honom inte gå i sitt eget tempo utan pressade honom så rev han alltid.
Hur kommer det sig att alla Eighty Eight Keys avkommor är helbruna utan tecken ? Tkr det är lite roligt för jag har aldrig sett avkomma efter honom som inte är helbrun :)

Min syster rider en avkomma av Eighty Eight Keys :)
Han är väl kanske inte så mkt och se på än så länge(:angel: ), men det kommer förhoppningsvis ;)
Han har hovbroskförbening på ett framben, så vi vet inte hur länge han håller, men dom rider honom 4-6 ggr i veckan och sen får vi se vad som händer.

Lakej, född 2002

lakejhoppar.jpg

Lakejbommar.jpg

lakejgaloppfattning.jpg

fråga mej inte vad Charlotte gör på sista bilden, jag tror det ska föreställa en galoppfattning ;)

Har ridit After Eighty Eight hos min tränare, men nu är han såld.. Ska jag vara helt ärlig så var han absolut inte min favorit, kan inte förklara varför men i hoppningen så var han seg och lät man honom inte gå i sitt eget tempo utan pressade honom så rev han alltid.
Hur kommer det sig att alla Eighty Eight Keys avkommor är helbruna utan tecken ? Tkr det är lite roligt för jag har aldrig sett avkomma efter honom som inte är helbrun :)

ponnyn Mustang är skimmel ;) och Silber Key en anna ft häst är oxå skimmel . Mitt fullblod efter 88 an var oxå brun utan tecken

Min syster rider en avkomma av Eighty Eight Keys :)
Han är väl kanske inte så mkt och se på än så länge(:angel: ), men det kommer förhoppningsvis ;)
Han har hovbroskförbening på ett framben, så vi vet inte hur länge han håller, men dom rider honom 4-6 ggr i veckan och sen får vi se vad som händer.

Lakej, född 2002

lakejhoppar.jpg

Lakejbommar.jpg

lakejgaloppfattning.jpg

fråga mej inte vad Charlotte gör på sista bilden, jag tror det ska föreställa en galoppfattning ;)

Jättekul att få se bilder.....:bump: Ska försöka fixa lite på Vimsan jag med....

Men då är det allså vääldigt vanligt att avkommorna är bruna utan tecken. Sedan beror det på hur dominat stoets färg är.. ;)

Har för mig att jag sett en svart, eller svartbrun möjligtvis...
och hur "dominant" stoets färg är spelar egentligen ingen roll, Skulle kunna varit så att 88an bara kunde ge bruna avkommor, men det stämmer ju isof inte med den jag sett...

Skimmelanlaget ligger egentligen över en annan färg, så det "räknas" egentligen inte. Skimmelanlaget kommer helt ifrån mamman om det finns hos 88ans avkommor.

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 972
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 344
Senast: Thaliaste
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka