Eighty Eight Keys...

Ribbson

Trådstartare
Undrar bara om det finns någon där ute som tränar och tävlar en avkomma efter denne herre. Har en fyra åring själv och är bara nyfiken på att höra hur era är. :) Alltid nyttigt att utbyta erfarenheter och kanske bilder....:)

Sv: Eighty Eight Keys...

Undrar bara om det finns någon där ute som tränar och tävlar en avkomma efter denne herre. Har en fyra åring själv och är bara nyfiken på att höra hur era är. :) Alltid nyttigt att utbyta erfarenheter och kanske bilder....:)

Har själv ingen efter honom men jag har hört att avkommona inte ska hoppa så bra. Själv har jag sett ett par som visar morsatsen.

Min tjej har verkligen bevisat motsatsen, hon hoppar som en dröm. Fick väldigt lovande ord på tre års testet. :)
Men så var hennes mor ocskå en guda benådad hopp häst.....:bump:

Senast ändrad:

"over eighty" finns det en som heter, såg den på uppsalas fälttävlans tävlingar i helgen, de blev placerade som 5a tror jag...

Att avkommer inte kan hoppa så bra har jag med sett, men då är inte möderlinjen så hoppstammad..Har själv 5 jätte fin stor 5 åring efter honom, som löshoppat utan problem 140 och hoppad 130 under ryttare en glad tjej med mycket nerver men en stor vilja och ett hjärta av guld=D

har sett en del e.88an o de är varierat. Vissa har hoppat bra vissa inte. Tycker dom kan ha en tendens till att hänga lite mkt i frambenen.

Vad är de mer än 88an på henne ?

Vad har du för planer för ditt sto, tävlad nått än ?

page10-1008-full.jpg

Olivia är ju en av våra fina fälttävlanshästar efter 88:an. Keymaster har vi oxå. Fina hoppare båda två!

Lycka till!

Att avkommer inte kan hoppa så bra har jag med sett, men då är inte möderlinjen så hoppstammad..Har själv 5 jätte fin stor 5 åring efter honom, som löshoppat utan problem 140 och hoppad 130 under ryttare en glad tjej med mycket nerver men en stor vilja och ett hjärta av guld=D

Mycket nerver men stor vilja och ett hjärta av guld.....Stämmer precis på min lilla Vimsan.....:)

har sett en del e.88an o de är varierat. Vissa har hoppat bra vissa inte. Tycker dom kan ha en tendens till att hänga lite mkt i frambenen.

Vad är de mer än 88an på henne ?

Vad har du för planer för ditt sto, tävlad nått än ?

Mamman är efter Forever och hon har gått svår hoppning i tyskland innan vi köpte henne.

Planerna för Vimsan är att min syster skall tävla fälttävlan i framtiden. Hon är ju bara 4 än men vi tränar för fullt....

Jag är alldeles för feg för den här sporten....Tycker det räcker med ökningar på diagonalen....;)

Jag har tränat och 'tävlat' en. Hon har jättehärlig språngkurva, mycket bättre än många andra hästars jag hoppat. Men hon är så nervig! Har kraschat in i väggen med henne några gånger. :crazy:

Så lite så. Det är otroligt fina hästar, men som Sorbe skriver har de väldigt mycket nerv. Hjälper inte att bli arg...utan bara otroligt mycket tålamod är viktigt...så har iallafall alla de 88:an hästarna varit som jag varit i närheten av. Framför allt Olivia. Men oj vilka läckra hästar det är sedan :love:

Är mamman svenskfödd eller kommer hon från tyskland?
tänkte att de kunde vara lite kul med ett svenskt sto som gått bra i tyskland :)

vem var de som tävlade henne?
Hoppas de går bra med ert ungsto och att vi får se henne på tävlingsbanan..kanske har någon tävling inplanerad ?

Jag har ett sto som nu är 12 år efter 88-K som jag är utomordentligt nöjd med! Ställer upp på allt! Och rör sig även mycket bra.

Både ser och läser att ryktet att avkommorna inte ska hoppa så bra är falskt:) Har alltid tummen upp för fullblodshingstarna.

Både ser och läser att ryktet att avkommorna inte ska hoppa så bra är falskt:) Har alltid tummen upp för fullblodshingstarna.

Det beror ju på mödernet också!
De 88or med starkt möderne kan ofta hoppa, tex Keymaster och Olivia vars mödrar lämnat väldigt bra vilken hingst de än betäckts med. Men har du ett medelmåttigt sto så är det skillnad, då lämnas ofta hans hängande/kalla framben i arv.

Jättekul att få se bilder...:) Mamman ägdes och tävlades av en Fuchs i tyskland, dock inte Marcus. Hon var född i sverige och sedan importerad till tyskland. Gick tyvärr sönder vid 6 års ålder och triangel märktes för dubbelsidig knä och kotleds inflammation.
Vi har två avkommor kvar efter henne, valacken är efter Vermounth.

Tyvärr miste jag henne under fruktansvärda omständigheter för några veckor sedan. I magen hade hon ett föl efter Camaro M.

Som tur är har vi ju Vimsan som kan före de goda generna vidare...OM vi nu nånsin vågar oss på betäckning igen.....:confused:

Inga tävlingar planerade än......

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 972
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 344
Senast: Thaliaste
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka