Makt eller ingen makt (Löven som statsminister med VPK i släptåg i 4 år till? )
De får ju inte makt i alla fall. SD kommer att fälls dem så fort de ens andas att återgå till en hållbar migrationspolitik värd namnet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Makt eller ingen makt (Löven som statsminister med VPK i släptåg i 4 år till? )
Idag känns det mest troliga alternativet M och KD med stöd av C och L och SD. Svekdebatten kommer sannolikt bli mindre för C och L då. Frågan var är då var man ska emigrera???
Redan att lägga ner sina röster till fördel för en sådan regering, framstår för mig som rätt uppluckrad integritet från dessa partiers sida. Dessutom blir ju ett mycket skakigt och svagt regeringsbygge det enda de får för det.L kommer inte stödja en sådan regering. Däremot kanske lägger de ned sina röster om alla andra alternativ är omöjliga.
Ja. Island känns som ett vettigt alternativ. Också är de bra på fotboll! Idag är det ju ännu fler artiklar om det låsta läget och Lövfen inte stödjer en borgerlig regering! Helt rubbat att S skulle stödja en borgerlig regering, det kommer de aldrig att göra. C och L kommer att lägga ned sina röster för att det kommer orsaka den minsta svekdebatten och så får vi en M och KD-regering. Jag tror också det kan bli så därför att tunga näringslivsprofiler kräver det.Redan att lägga ner sina röster till fördel för en sådan regering, framstår för mig som rätt uppluckrad integritet från dessa partiers sida. Dessutom blir ju ett mycket skakigt och svagt regeringsbygge det enda de får för det.
Men jag inser ju att risken finns.
@Kattennizze , jag tar en titt på Island. Vad tror du om det?
Ja. Kristersson var ju i totalt tävlingsmode, vad jag kunde förstå. En match att vinna. En motståndare att förgöra.Alltså, jag tror att den stora och rätt ogenomtänkta handlingen eller impulsen om man så vill, var att rösta bort Lövfen. Det känns ju som att plan B inte riktigt finns för L och C. De kan ju inte på fullaste allvar ha trott att S skulle ingå i en alliansregering med M?! Så okunniga kan de väl ändå inte ha varit? Känns som deras spinndoktorer har varit lite historielösa här faktiskt. Känner de ens till arbetarörelsens historia?
Det var väl därför han stoppades i Lycksele 1992 då han förlorade mot Reinfeldt i ordförandestriden i MUF. Och sedan dess tills nu har han ju varit i frysboxen sas. Han verkar ju inte klok. Känns inte så kul att ha han som statsminister tsm med Ebba.Ja. Kristersson var ju i totalt tävlingsmode, vad jag kunde förstå. En match att vinna. En motståndare att förgöra.
Jag hade nog räknat med att det skulle göras såhär inledningsvis, att möjligheten att få en alliansregering måste prövas innan nästa steg kan presenteras. Men det här gav lite sämre smak i munnen än jag räknat med.Sådärja, nu har Kristersson uttlalat sig...det enda roliga med det är ju Bildts twitter om att man behöver läkare om man tror att S skulle stödja en alliansregering!
Jag tror mer och mer, att de faktiskt inte har en plan, alliansen alltså. Eller Kristersson. Jag tror man räknade med S vilket är galet historielöst och okunnigt. Men nu känns det som Kristersson har tagit på sig en alldeles för stor kostym, finns liksom inga planer alls framåt, lite som att nu röstade vi äntligen bort Löfven och nu tittar de yrvaket upp oj då....
Idag tror jag risken för en M och KD-ledd regering ökade rejält med stöd av SD då. Tyvärr. Blir Island snart.
Det tror jag åtminstone inte, eller. Möjligt att M kryper och SD växer men isf tror jag verkligen på det rödgröna blocket i nästa val!Dessutom, tror jag SD kommer att kräva ett rejält inflytande på regeringen, man vill inte sitta i kylan ute för gehör för sina viktigaste frågor. Det kommer ju innebära att Moderaterna kommer nog att krympa rejält till nästa val, och jimmie blir nog statsminister. För varför ska väljarna rösta på M som då kommer att kännas som en mindre viktig kopia av SD?
Rolig felskrivning där, M KRYPER...kommer nog tyvärr stämma rätt bra det inför SD nästa val! BLÄDet tror jag åtminstone inte, eller. Möjligt att M kryper och SD växer men isf tror jag verkligen på det rödgröna blocket i nästa val!
Det tror jag åtminstone inte, eller. Möjligt att M kryper och SD växer men isf tror jag verkligen på det rödgröna blocket i nästa val!
Haha, usch Det är väl dock lite mer oroande om de kommer krypa för SD redan nu.Rolig felskrivning där, M KRYPER...kommer nog tyvärr stämma rätt bra det inför SD nästa val! BLÄ