Blir även mer nervös ju längre tid det tar, haha. Känns som att risken för att SD kommer att få inflytande ökar, men det är möjligt att det bara är paranoia. Jag tycker på sätt och vis att det är rimligt att Alliansen vill pröva sina möjligheter att regera, på samma vis som Löfven inte gärna vill vika sig. Det känns som att det hör till vid ett svårt parlamentariskt läge. Vad jag däremot har svårt utspelade sig egentligen redan på valnatten med Kristerssons tal, att Löfven röstades bort trots att det rödgröna blocket var större och man började jiddra om att Alliansen är det största "regeringsalternativet" när man tidigare varit okej med att tala om block. Det känns som att det hade kunnat landa i den här osäkerheten ändå, men just hetsigheten från Kristersson känns oroväckande.Precis så jag såg det också.
Därför det ska vara talmannens ansvar att driva fram de möjliga förslagen till röstning så fort de utkristaliserar sig. Så det blir "antingen nyval eller...-läge" och frågan om att ta ansvar för att få regerbarhet öht ställs på sin spets. Ingen kommer att rubba sina princippossitioner i några "överläggningar" så länge vi inte närmar oss den punkten.
Nu sysslar de ju bara med att försämra möjligheterna att kunna komma fram till gemensamma saker när väl är där.
Edit. Och hela grejen med att ignorera att S fortfarande är största partiet.