Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev ju att framförallt media utmålat honom som den svaga länken.
All min kännedom om Björklund kommer via media. Jag har inga andra kanaler. Det gäller samtliga partiledare iofs.

Men i relation till mig så har Björklund givetvis det mot sig att han dels är så gräslig när det gäller skolan och kunskapen, som är frågor som ligger mig varmt om hjärtat, dels att jag helt enkelt tycker sen länge att han KÄNNS allmänt obehaglig.

Det bidrar så klart till min gnagande oro för hans pålitlighet när det gäller sd.

Om jag inte kände att han ständigt försöker slå blå dunster i ögonen på mig när det gäller mina egna yrkeskompetenser, skulle han ju vara lättare att lita på även i andra frågor.

All min kännedom om Björklund kommer via media. Jag har inga andra kanaler. Det gäller samtliga partiledare iofs.

Men i relation till mig så har Björklund givetvis det mot sig att han dels är så gräslig när det gäller skolan och kunskapen, som är frågor som ligger mig varmt om hjärtat, dels att jag helt enkelt tycker sen länge att han KÄNNS allmänt obehaglig.

Det bidrar så klart till min gnagande oro för hans pålitlighet när det gäller sd.

Om jag inte kände att han ständigt försöker slå blå dunster i ögonen på mig när det gäller mina egna yrkeskompetenser, skulle han ju vara lättare att lita på även i andra frågor.
Jo, även jag hyser en inneboende skepticism till Björklund på grund av hans Ordning & Reda-approach vad gäller skolan. För den ligger mig också varmt om hjärtat. Men i det här valet, där jag för första gången inte riktigt visste vilket parti jag sympatiserade med, mer att jag är socialliberal. Jag trodde att jag sympatiserade med med Centern, fast röstade på S på grund att att jag inte i förläning vill rösta på M och KD och framförallt vill minska SDs möjlighet till inflytande. Men i allt det här, har Björklund för mig framstått som en av de vettigare parterna, och jag har omvärderat synen på honom till viss del. Jag själv skulle ju gärna se en mittenregering (men absolut inte under såhär orolig former), men det känns ju sådär att rösta på ett parti (L eller C) som inte går till val på det. Så jag kommer fortsätta rösta socialdemokratiskt, trots att jag åsiktsmässigt ligger närmare L, så länge inte blockpolitiken bryts och man går till val under de premisserna.

@Vogue Jag har förstått att du vägrar svara. Så jag ska inte tjata mer. Men det är tragiskt att inte våga stå för det man uttrycker utan bara slänger ur sig kommentarer som nedvärderar alla andra och att du på något sätt anser dig sitta på en högre stol än oss. Det är ju ett återkommande drag hos dig, även i andra diskussioner. Men jag hoppas, om din önskan uppfylls, att du inser att du också kommer drabbas, inte bara "ni andra".

@Vogue Jag har förstått att du vägrar svara. Så jag ska inte tjata mer. Men det är tragiskt att inte våga stå för det man uttrycker utan bara slänger ur sig kommentarer som nedvärderar alla andra och att du på något sätt anser dig sitta på en högre stol än oss. Det är ju ett återkommande drag hos dig, även i andra diskussioner. Men jag hoppas, om din önskan uppfylls, att du inser att du också kommer drabbas, inte bara "ni andra".

Ja jag har flyttat, börjat praktik pga utbildning osv, Bukefalos är inte livet du vet 😑

Ja, att undvika långdragna processer helt utan utsikt att nå nånstans är att effektivisera.
Jag vet ju inte hur insatt du är. Men L är väl nästan piskade att få ett avslut istället för ett nyval, deras partikassor har inte resurser till en valrörelse det närmaste åren varför de utan tvekan skulle riskera att åka ut vid ett nyval...;)

Ja jag har flyttat, börjat praktik pga utbildning osv, Bukefalos är inte livet du vet 😑
Slänger du in en brandfackla så hör det väl nästan till anständigheten att gå i svaromål..gör man det inte så bevisar det ju vilken trovärdighet ditt initiala inlägg hade ;)

Slänger du in en brandfackla så hör det väl nästan till anständigheten att gå i svaromål..gör man det inte så bevisar det ju vilken trovärdighet ditt initiala inlägg hade ;)

Vadå brandfackla? Jag tycker som jag skrev? Jag vill ha en M + KD + SD regering för att ordna upp i Sverige.

Och ja, detta skulle också gynna mig så givetvis?
Jag vill inte ha en jävla sosse regering där allt går upp i skatt, jag vill behålla pengarna jag sliter för?
Förstår inte vad mitt yrke har med mitt personliga tycke har att göra. Verkligen ingenting.

Jag vet ju inte hur insatt du är. Men L är väl nästan piskade att få ett avslut istället för ett nyval, deras partikassor har inte resurser till en valrörelse det närmaste åren varför de utan tvekan skulle riskera att åka ut vid ett nyval...;)

Och då är det väl trevligt att låta bli att spendera tid på helt meningslösa diskussioner och istället ägna sig åt dem som med viss sannolikhet kan bli till en acceptabel lösning? Eller hur?

Och då är det väl trevligt att låta bli att spendera tid på helt meningslösa diskussioner och istället ägna sig åt dem som med viss sannolikhet kan bli till en acceptabel lösning? Eller hur?
Vi får väl se ..
""När små partier samverkar med kombinationen S+LO förlorar de. Det är en väletablerad erfarenhet. Folkpartiet i slutet av 80-talet och början av 90-talet vann inte väljare, utan förlorade, under Bengt Westerberg på samarbetet med S och LO. Centern under Olof Johansson ”tog samhällsansvar” tillsammans med S och LO, men Centern höll som tack för hjälpen på att åka ur riksdagen. Miljöpartiet höll på att gå samma väg i senaste valet efter sitt fyraåriga samregerande med S och de grå eminenserna i LO", skriver han. "
Carl B Hamilton, folkpartist oops Liberal.
Det verkar som om många i L inte gillar att ställa sig under det röda paraplyet.

Eller så arbetar men för att undvika ett nyval ;) till varje pris. Förstår fortfarande inte hur man ska få ihop 0 samarbete med S samtidigt med 0 samarbete med SD....utan att ta alternativet med en minoritetsregering och hoppande majoriteter i riksdagen...

Eller så arbetar men för att undvika ett nyval ;) till varje pris. Förstår fortfarande inte hur man ska få ihop 0 samarbete med S samtidigt med 0 samarbete med SD....utan att ta alternativet med en minoritetsregering och hoppande majoriteter i riksdagen...

Nu har L aldrig sagt noll samarbete med S. Istället är just det budskapet varje dag. Att samarbete med S måste bli till.

Nu har L aldrig sagt noll samarbete med S. Istället är just det budskapet varje dag. Att samarbete med S måste bli till.
nu ja....när man kontrollerad räkenskaperna...Men det hela måste ske snabbt, så att väljarna hinner glömma tills nästa val ;) Men du har rätt, L liksom deras företrädare FP. föll för locktonerna .vilket var känt redan på 1950talet...och epitetet pendelkråkor myntades i Svittjod :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 650
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈