Vi hade väldiga bekymmer med att bestämma efternamn till bebis då vi båda har unika efternamn som är fina. Diskussionen "om vi nån dag gifter oss, vad ska vi då heta i efternamn" har varit aktuell sen rätt tidigt i vår relation så det har blötts och stötts rätt mycket och fick en extra skjuts när vi blev gravida. Efter många om och men enades vi om att vi kommer ta mitt namn den dagen vi gifter oss då mitt namn har koppling till släktens historia och sambons bara är påhittat så att säga. Dubbelnamn var aldrig aktuellt för det är något vi båda tycker känns onödigt :)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka