Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Du kan inte trycka på länken under den eller? Eller det funkar inte att trycka där det står "största"?

Länk? Undrar verkligen om det ser samma ut på våra sidor :D Nu funkade det av nån konstig anledning. Fast på dom bilderna ser jag ju tjockare ut än vad jag är såg jag nu :banana: :rofl:

28340389.jpg

28340395.jpg

Det är nog inte många här som inte tycker att det är värt lite "förfall". Vanligtvis händer det med kroppen ändå efter ett par år ;)

Men det har säkert med den biologiska klockan att göra, en dag är du inte tveksam längre och då är det dags att skaffa barn.

Du har rätt. :)

jag tror att jag t.om är på väg att acceptera det :o

Hehe da sa! Basta ar att titta pa din egen mamma, sa kommer du troligtvis se ut, mer eller mindre. (stamde pa mig iaf och haromdagen fick vi en skrattattack nar vi skulle jamfora... nar hon drog upp kinderna blev vi helt plotsligt jattelika. Sen upptackte vi att vi har likadana magar! :rofl: (jag ar 4.5 manad gravid :D))
Men det bekommer mig inte sa mycket, varre saker kan handa. Dessutom ar jag mycket sportigare an vad hon nagonsin varit.

Jag tycker mamma ser helt OK ut faktiskt, så det kanske finns hopp för mig också , hon har ju ändå fött 3 naturligt och 1 kejsarsnitt.

Jag är också mer sportligt lagd än mamma, får hoppas det är något bra.
Jag har kommit på mig själv med att sitta och titta på mammor nu och kolla hur de ser ut :p :o *mamma-varning*

Här är min mage drygt 5 månader efter. Jag är rätt nöjd nu faktiskt, nu kan magen få bli bo till nästa barn tycker jag (synd att inte min kropp verkar fatta det bara!)

//Julia

För min del var amningen precis som några fler skriver,
väldigt effektivt preventivmedel :p
Krävdes att jag slutade helt.

Har det redan gått 4,5 månad? :eek:
Du skämtar?

Hm lik mamma, erhum,
jag är mer lik pappa, fast han har ju inte fått några barn precis. :angel:
Nä men det stämmer nog, mamma ser ut att ha dragit ihop sig bra på de bilder man ser från den tid hon var i min ålder.

Zsara/Zsara jag tror faktiskt inte kroppen förfaller så värst mycket i de flesta fall. Visst finns det de som har jobbigare att dra ihop sig,
men tittar man här så kan man väl inte bli allt för skrämd?

Känner inte riktigt för att ta bild på min mage och lägga ut.
Men nog har den dragit ihop sig rätt bra ändå.
Allrahelst när lilltjejen hade kolik ;)
Inte en bristning så långt ögat når heller :D
Dock en hel del lönnfläsk, men detg kommer ju inte av barnen direkt :o

Zsara/Zsara jag tror faktiskt inte kroppen förfaller så värst mycket i de flesta fall. Visst finns det de som har jobbigare att dra ihop sig,
men tittar man här så kan man väl inte bli allt för skrämd?

Känner inte riktigt för att ta bild på min mage och lägga ut.
Men nog har den dragit ihop sig rätt bra ändå.
Allrahelst när lilltjejen hade kolik ;)
Inte en bristning så långt ögat når heller :D
Dock en hel del lönnfläsk, men detg kommer ju inte av barnen direkt :o

Nej jag blir inte skrämd av att titta här, tycker ni har så fina magar så!
Bristningar kommer jag säkert få, hade bristningar på låren redan som 14-15 åring, vet inte vart de kom ifrån eftersom jag var väldigt fit och vältränad. Pratade med en kompis igår om graviditet, och hon sa att det fanns en olja som man smörjde på varje dag under grav så skulle inte bristningarna komma. Försäljningsknep eller fungerar det?

Hehe lite oönskat fett har vi nog allihopa :p

Försäljningsknep. Bristningar är hormonela och har inte alls (så mycket) att göra med om man är tjock(/eller gravid).
Dock är det aldrig fel att hålla huden mjuk vilket den blir av vilken olja som helst (även om motorolja kanske inte är att rekomendera ;)).

kl

3 dagar efter förlossningen :)
e faktiskt nöjd med den ;) :)

Underverket :love:

Kewin kom 9 juli, 3380gr 51cm lång :)

Nej jag blir inte skrämd av att titta här, tycker ni har så fina magar så!
Bristningar kommer jag säkert få, hade bristningar på låren redan som 14-15 åring, vet inte vart de kom ifrån eftersom jag var väldigt fit och vältränad. Pratade med en kompis igår om graviditet, och hon sa att det fanns en olja som man smörjde på varje dag under grav så skulle inte bristningarna komma. Försäljningsknep eller fungerar det?

Hehe lite oönskat fett har vi nog allihopa :p

Jag fick ocksa lite bristningar pa laren som tonaring, jag var ocksa valdigt smal och valtranad men antar att det var snabb tillvaxt pa langden som orsakade bristningarna. Sedan blev jag gravid med tvillingar som 32-aring (dvs inte purung elastisk hud langre :angel:) och gick hela 38 veckor med dem och var verkligen enorm pa slutet (gick upp 20kg).
Inte en enda bristning sa langt ogat kan na :cool:

Sa det ar individuellt och inte mkt man kan gora nagot at, antingen har men tur eller inte - fast jag vet manga som inte har ngt alls emot sina bristningar :)
Att smorja huden ar ju iofs alltid bra men det duger fint med vanlig hudkram, man maste inte kopa speciella, dyra oljor for det :idea:

HeRomer - vilken sot!!! Och magen ser bra ut ocksa tkr jag :)

Hehe da sa! Basta ar att titta pa din egen mamma, sa kommer du troligtvis se ut, mer eller mindre. .

En sanning med modifikation - det beror ju helt på vem du fått generna för det av, mamma eller pappa, och det vet man ju inte i förväg + att pappor ju inte är gravida ;)

Jag fick antagligen generna från pappas sida för min mamma födde tre barn och hade ändå en helt platt mage medans jag fick jordens slappaste hudsäck trots att jag varken gick upp extremt mkt eller hade extremt stora barn....

Idag tog jag en bild på min mage, två månader efter förlossningen. Det är lite put kvar men med tanke på att det var mitt tredje barn på drygt fyra år (och jag gick över BF med alla) så är jag rätt imponerad av att magen lyckas se så hyfsad ut ändå. (Fast framifrån ser man att navlen "hänger" och att hormonranden är kvar :p)

DSC_0009.jpg

KL

Jag har problem med min eftermage - ska byxorna sitta under och magen hänga ut eller ska man dra upp byxorna till tutthöjd och få cameltoe?

:angel::D

Funkar det inte att dra åt livremmen någonstans i mitten? :D Tare lugnt, ge det ett par månader, du har ju nyss pluppat!!!

KL

Jag har problem med min eftermage - ska byxorna sitta under och magen hänga ut eller ska man dra upp byxorna till tutthöjd och få cameltoe?

:angel::D

Man ska använda mammabrallor med skön hög mudd som håller in magen lite lagom :)

(Jag har ett par som var för små när jag var höggravid som har varit perfekta nu efter. Det är skönt med lite stöd för magsladdret efter förlossningen!)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 089
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 186
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka