Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

+ MaRomer och turbofling:

Skönt att man inte är ensam om sina bekymmer :D

Kan inte hjälpa att man får lite ångest av att se många andra i tråden som var nere på normalvikt 2 dagar efter förlossning och har helt platta magar efter en vecka. Moder Natur är snällare mot vissa :p

KL

Har suttit här o kollat på allas magar och...jag börjar bli riktigt orolig över min mage. Min dotter är 3,5 månad o min mage har inte förändrats sen hon var ca 1 månad. Den är inte hängig, den är "hård" o ser mer ut som att det skulle vara en ny bebis därinne. I 3-4e månaden typ. Jag är rädd för att det alltid kommer att se ut så.
Ingen som har haft en sån mage? Tänk om det är nåt fel? Jag har inte varit på efterkontroll än... Ska jag se ut så?

Det är precis så min är (dottern är snart 5 mån), den är inte alls sladdrig länge utan mer hård och stor. Jag håller på och kämpar med att gå ner i vikt så jag hoppas att iaf delar av magen försvinner då.

Testa pilates, då jobbar man med att dra ihop magmusklerna. Gjorde susen på min mage tills jag blev på tjocken igen :D

Hjälp. Så det är vanligt fett som bor där inne?? ;)
Gick ändå bara upp 15 kg o hälften försvann vid förlossningen. Men kan ju lugnt påstå att jag inte åt så nyttigt direkt efter, det fanns liksom varken lust eller ork att stå vid spisen o laga bra mat.

Så ser min mage också ut, 9,5 v efter förlossningen. Jag gick upp ca 25 kg och har väl gått ner 11 av dom nu :o Så jag har en bra bit kvar... Det är nog bara att träna bort, tyvärr. Känner mig skitduktig, idag har jag först gått 2 h, sen ridit 40 min och sen gått nästan 1 h till. Då har man rätt att vara stolt över sig själv! :D

Och man tappar bara sugen lite när våghelvetet ändå inte visar mindre än för en månad sen :mad:

Det tog mig ett helt ar att fa tillbaka en nagorlunda form, och da pushade jag anda runt pa vagnen i bergen. Sa ta det lugnt, det kan ta sin lilla tid!

Min mage är en slapp fettpåse med kesokonsistens... Fick barn för 1ÅR SEN!!!
Jag gick inte ner ett hekto hur mkt jag än försökte, förrän nu då jag verkligen TOKTRÄNAR oc lever på minikeso och knäcke oc tomater :grin:

+ MaRomer och turbofling:

Skönt att man inte är ensam om sina bekymmer :D

Kan inte hjälpa att man får lite ångest av att se många andra i tråden som var nere på normalvikt 2 dagar efter förlossning och har helt platta magar efter en vecka. Moder Natur är snällare mot vissa :p

Jag har då 5 kg kvar! Å de e svåra 5 kg. Men nu ska jag ta mig i kragen å börja jobba bort dem!

5 kg... *muttrar* Jag har 14 gravkilo kvar och typ 20 kg sen innan :D

Tillägg: Fast du fick förstås barn lååångt innan mig :angel:

Själv fick jag en bebis med ont i magen som bara var nöjd när man prommenerade. :devil:
Drog ihop mig rätt bra först.
Nu när det börjat lugna sig och tröttheten tar ut sin rätt, nu blir jag bara tjockare och tjockare och tjockare och GARGH
Äter ju alldeles fel och för mycket, fick spunk igår när jag såg mig på bild. Måtte energin återkomma så jag rör på mig mer.

Jag har aldrig fattat det där med magmusklerna - vadå delat sig? Jag kan inte märka nån skillnad alls nu och innan graviditeten? Fast det kanske säger en del om hur vältränad jag är :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 089
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 186
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka