E-körkort! Pris?

Martina_m

Trådstartare
Efter att ha läst transporttrådar, så undrar jag vad E-körkort kostar egentligen.

Vad betalade ni för ert e-körkort?
Nämn gärna vad som kostade och hur mkt.

Sv: E-körkort! Pris?

Minimum att betala för BE-kortet är 1440 kr, då ingår bara alla avgifter såsom körkortstillstånd, teori, uppkörning och körkort.

Inga böcker, lektioner eller hyra av bil & släp ingår i den kostnaden.

Jag gjorde det i somras, så siffrorna är färska. Allt går att hitta på Vägverkets hemsida om du vill se vad varje del kostar.

2003 betalade jag ca 850:- Jag hade då redan lämp eftersom jag tog B-kortet strax innan. Jag betalade alltså endast för uppskrivning och uppkörning. Tog inga lektioner, hade eget ekipage på uppkörningen samt lånade det extra teorihäftet av en vän.

Jag går en studiecirkel via min ridklubb. Kostnaden kommer nog att stanna på 2500 kr inkl allt. Men då håller vi med bil och släp själva.

Ca 2500kr totalt inkl dubbellektion på bilskola. Klarade uppkörningen på första försöket som privatist i förra årets snöstorm 1 nov. Så imorgon har jag haft det ett år :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 506
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 995
Senast: Franken
·
Kultur Digibook verkar vara ett riktigt ekonomiskt alternativ om man vill ha ut sin bok enbart som e-bok. Jag har inte läst på något om...
Svar
0
· Visningar
201
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka