Sv: dyra hästar
Jag skulle om jag hade dom pengarna lätt kunna leta efter en häst i den prisklassen. Sen beror de ju helt på VAD man som ryttare vill ha . Tävlar man på hög nivå o vill ha en häst som är frisk o välutbildad förstår ja om man då satsar på en dyrare häst, visst många tar säkert lån eller kanske har rika föräldrar som "hjälper" till med betalningen av hästen. De finns sökert många som slier röven av sig för att ha råd o köpa sin dröm häst för dom enormt dyra pengarna.
Jag själv kommer aldrig köpa en sån dyr häst då jag anser att jag inte har den ekonomin. Men därimot hjälpte jag en kvinna för 5 år sedan att rida till en import från Lettland. Stoet var 9 år, hade ridits av en yngre tjej som inte kunde rida henne i form eller hoppa henne mer än nåra skutt i skogen....''
När hon kom till stallet där jag red var hon ungefär i samma nivå som en 4 åring. Men med tiden blev hon kalas, hon gick i snygg form o älskade o jobba, tränade allt från skogs hoppning till cavaletti till sedan hoppning.
hon hoppade lätt en bana på 140 efter all träning och jag tävlade henne även i lättare klasser för att vänja henne vid ljud, folk o stök som de är på tävlingar, o första tävlingen en L.B kom vi faktiskt etta, eftersom hon bara var 156 o otroligt het, så var hon snabb som 17, så omhoppningen var hur lätt som helst på henne, styrde mest med vikterna
Hon köptes för 12 tusen kronor. Men efter lite mer en ett år om ja minns rätt, blev hon såld för 70 tusen, de kan man kalla en bra affär. O hade aldrig varit halt dessutom... ha´de jag haft tid då, hade jag lätt köpt henne, då hade ja ju fått henne för kompis pris
Men tyvärr.. Hon såldes uppåt i landet, o tyvärr vet ja inte vart hon finns idag. Men många " skrutt " hästar där ute kan säkert ridas till o bli kanon hästar med rätt ryttare
,......
Mvh Linusen