Ja, det är en jättenackdel som gör att han kommer leva singel för evigt. Trist för honom.
Jamen hallå! Vad vet du om hans framtid??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är en jättenackdel som gör att han kommer leva singel för evigt. Trist för honom.
Jamen hallå! Vad vet du om hans framtid??
Som zebra skriver så ser hon killens dåliga sidor också, och älskar honom med dem. Man älskar med hjärtat, inte med hjärnan och smärtan blir mindre med tiden, det vet vi alla. Man kan trots det inte sluta vara kär helt plötsligt för att någon "uppmanar en till det". Det är sen sorgeprocess man måste gå igenom. Det måste få ta tid, liksom sorgen efter att någon dött.
Det var en dåligt fungerande relation, den var obalanserad hon hade mer känslor och än han. Det betyder ju inte att han är dålig och inte att hon är det heller.
Relationen var dålig, punkt slut. Det finns dåliga situationer det betyder inte att människorna i situationen är dåliga (eller förevigt dömda att vara i dåliga situationer heller för den delen). Gör skillnad på situation och person!
Jag skriver till alla er som väljer att fokusera på mannen. Varför är det ens intressant att börja fokusera på honom som person? Han kan vara världens bästa person det spelar ingen roll när relationen/situationen är dålig. Han skulle även kunna vara världens sämsta person och det skulle inte heller spela någon roll så länge relationen var bra.Vem skriver du till?
Jag skriver till alla er som väljer att fokusera på mannen. Varför är det ens intressant att börja fokusera på honom som person? Han kan vara världens bästa person det spelar ingen roll när relationen/situationen är dålig. Han skulle även kunna vara världens sämsta person och det skulle inte heller spela någon roll så länge relationen var bra.
Det är ju hur relationen dem emellan fungerar som är intressant. För man är olika i olika relationer, man kan vara/upplevas feg i en relation och vara/upplevas modig i en annan.
Det var den inte och mandalaki har helt rätt.Fast Oldies kommentar måste inte vara dryg. Den kan faktiskt också vara medkännande - typ "jag har också varit där".
Då ber jag om ursäkt för missuppfattningen.Det var den inte och mandalaki har helt rätt.
Det går alldeles utmärkt att sörja och gå vidare med sitt liv utan att racka ner på den andra parten och söka fel hos den, det lämnar även lite mindre bitter eftersmak och öppnar för en vänskap när känslorna lagt sig och sorgen ebbat ut.
Ja jag försöker hålla mig sysselsatt, men energin saknas och jag blir mest liggande i soffan. Min lägenhet ser ut som ett jävla bombnedslag efter att jag skruvat ihop nya möbler men inte orkat plocka undan efter mig eller diska eller nånting. Har som tur är boendestöd imorrn, för en svinstia är inte direkt upplyftande det heller. Idag anländer iaf troligtvis en ny kamera, och det ska finnas en mandarinand i parken intill mitt bostadsområde... Får se om det kan skingra tankarna lite idag, alltid kul med ny leksak och något att använda den på. Om jag öht kan gå till parken, den parken som han är så förtjust i, där han gärna står och matar "sina" fiskar...Å, det är så besvärligt med de där schyssta killarna som gör slut på ett reko sätt, då kan man inte ens få distansiera sig genom att vara förbannad... Det finns väl inga råd att ge egentligen, förutom att bädda mjukt åt dig själv och göra saker som ger dig pauser från lidandet om det går (bio, träning eller nåt annat uppslukande). Det är helt för jävligt men du har säkerligen kommit över killar förr och det kommer du att göra även denna gång.
Aha, du tänker dig att alla känslor lägger sig av sig själv med tiden? Där är man säkert olika, men det är inte min erfarenhet. Det går ju att älska någon hela livet, även om det är rätt plågsamt om det inte är besvarat. Det som avgör är väl vad man tycker och känner om den personen, inte vilka känslor den personen har för en själv? Även om det såklart vore jättepraktiskt om man automatiskt bara fortsatte vara kär om det är besvarat.
Att se en människa som den är, med fel och brister, innebär inte att man måste bli bitter, eller att man aldrig kan bli vänner. Alla jag känner, mig själv inkluderat, har fel och brister. Människor är sådana.