Dubaichoklad, någon som testat?

Verkar helt vansinnigt om många börjar beställa enskilda chokladkakor att skickas med flyg över halva världen. (om det inte är så att ett mer lokalt bolag tagit in i bulk och säljer från mer nära håll, men ändå, postorder...)

ändring Ah, det har blivit namn på en typ av choklad. Trodde det var chokladkakorna som tjejen i Dubai sålde som är jättepopulära o skickas en och en, men när jag läser era poster verkar det vara även andra som tagit receptet och säljer lika dyrt..
Naje! 250 kr är ju rena pangpriset jämfört med originalet på nästan 600kr. Fortfarande dyrt såklart, men fattas några hundra. ;)

Du kanske vet var man kan köpa pistage som inte är saltad? (tänkte prova göra gelato :D)
Om du googlar naturella pistagenötter får du upp en massa allternativ. Bland annat har exotic snacks de som säljer naturgodis i lösvikt naturella pistagenötter i sitt sortiment, men allt beror ju på vad den lokala butiken tar hem.

Det här har helt gått mig förbi också och jag är fortfarande inte riktigt säker på att jag fattar grejen eller varför den är så dyr och/eller hypad?

Det närmaste jag kommit var en baklava-choklad från Nestlé som jag köpte i London i somras, men den var gjord med vit choklad så den var mest överdrivet söt...

1738244465469.webp

Det här har helt gått mig förbi också och jag är fortfarande inte riktigt säker på att jag fattar grejen eller varför den är så dyr och/eller hypad?

Det närmaste jag kommit var en baklava-choklad från Nestlé som jag köpte i London i somras, men den var gjord med vit choklad så den var mest överdrivet söt...

Visa bifogad fil 161586
Vitchoklad är ju så galet söt från början, så tillsätter man ännu fler söta ingredienser.

Visa bifogad fil 161586
Pistagecreme är ju rätt dyr i sig så det är väll det som drar upp priset tänker jag + kaydayif och choklad. En burk pistagekräm kostar mellan 100 och 200 kr här.

Liknande trådar

Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 006
Senast: Bison
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 163
Senast: Migo
·
Tjatter Varning för trigger Råkade se en lista på sånger som folk hatar och där var givetvis sånger med som jag verkligen gillar. Ja, jag har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 791
Senast: Tajger
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka