Dubaichoklad, någon som testat?

Jag litar på ditt omdöme och kommer nu inte ens fundera på att köpa sådan choklad :D

Jag hade helt(!) missat att det var en grej, men såg sådant i kassan i en mataffär förra veckan. Konstaterade att den var sjukt dyr. Vännen som var med utbrast något glatt om att "det är ju sån där som alla pratar om nu!" och jag kände det som att jag lever under en sten eller något.

Vet inte om jag ens efter den här tråden fattat vad som är den stora grejen med den chokladen...
ALDRIG hört talas om heller!

Inte jag heller.
Nu har jag förvisso inte fb eller insta och liknande, kanske måste man ha det för att se sådana "nyheter".

Blir buke som får informera mig ä, om det är spännande nog att hamna där 😁.
Jag har både facebook och instagram och har ändå missat det :D (Har det dock mest för hundgrejer och akvariegrejer och följer inga såkallade influencers)

Jag är supernyfiken på nämnda choklad, men hur gott kan det vara? Någon som smakat?
Verkar helt vansinnigt om många börjar beställa enskilda chokladkakor att skickas med flyg över halva världen. (om det inte är så att ett mer lokalt bolag tagit in i bulk och säljer från mer nära håll, men ändå, postorder...)

ändring Ah, det har blivit namn på en typ av choklad. Trodde det var chokladkakorna som tjejen i Dubai sålde som är jättepopulära o skickas en och en, men när jag läser era poster verkar det vara även andra som tagit receptet och säljer lika dyrt..

Senast ändrad:
Jag tänkte prova att göra själv, det blir nog bättre än någon knock-off. Om jag kör pistagemandel från min lokala handlare bör det bli sött och salt :d

Det finns till och med en choklatier i en källare i min förort

Jag vet inte, tycker konsistensen inne i den där choklad baren ser ut som hästbajs :rofl: men kanske bara är jag.... Typ hästbajs när det har regnat lite på det
Blev tvungen att googla, jag gömmer mig uppenbarligen under samma gigantiska sten som ett antal andra, och håller med om din beskrivning. Jag kommer INTE köpa sådan choklad.

how-to-make-dubai-chocolate-707507.jpg

mercan-dubai-chocolate-with-pistachio-knafeh-filling-milk-chocolate-200g-3.jpeg

83835E2C-3B78-4CC2-A1E5-EA820771BA36_460x@2x.jpg

Dom som undrar, tycker inte det ser gott ut alls

Jag tänkte prova att göra själv, det blir nog bättre än någon knock-off. Om jag kör pistagemandel från min lokala handlare bör det bli sött och salt :d

Det finns till och med en choklatier i en källare i min förort
Du kanske vet var man kan köpa pistage som inte är saltad? (tänkte prova göra gelato :D)

Jag har funderat på saken länge, mest för att det finns en lokal pralintillverkare som har/har haft lite mindre smakprov till ok priser. Men ändå så dyrt och tveksam prognos på hur gott det kan vara egentligen så jag avvaktar fler recensioner från säkra källor (typ härifrån).

Samma pralintillverkare har dokumenterat goda lyxgräddbullar + (bl a) kanelbulle- och semlapraliner så inte värt att offra dem till förmån för något mer osäkert kort.

Liknande trådar

Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 006
Senast: Bison
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 163
Senast: Migo
·
Tjatter Varning för trigger Råkade se en lista på sånger som folk hatar och där var givetvis sånger med som jag verkligen gillar. Ja, jag har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 791
Senast: Tajger
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V