Dubaichoklad, någon som testat?

Da jag levt i mellan ostern och varit till Dubai manga ganger gissar jag att den ar vansinnigt sot som alla Arabiska godsaker brukar vara. Det brukar vara sa sott att kakarna nastan laser sig och man far ont i de bakersta kindtanderna.
Huh? Varför skulle käkarna låsa sig och de bakersta kindtänderna göra ont om man äter något sött?

Jag gillar arabiska sötsaker, men har aldrig stött på det fenomenet du beskriver, att vissa tänder gör ont om man äter baklava t ex.

Pratade med äldsta sonen som vill göra saker tillsammans med mig och nämnde att Kiruna är ett intressant resmål, av någon anledning. Just kyrkan vill jag se, den är vacker! Det verkar vackert där överlag! Men utöver det vet jag ingenting alls om Kiruna :D

Min cancer/radiation lakare berattade att hans 15 ariga dotter absolut ville aka och bo pa ishotellet ... Jag lat nog som om jag varit dar nar jag berattade hur himla fint, annorlunda, och speciellt det ar. :o Nasta gang jag traffar honom far jag beratta om allt annat man kan gora dar, det maste ju ga att fa traffa renar ocksa kan jag tanka mig. Eller?

Huh? Varför skulle käkarna låsa sig och de bakersta kindtänderna göra ont om man äter något sött?

Jag gillar arabiska sötsaker, men har aldrig stött på det fenomenet du beskriver, att vissa tänder gör ont om man äter baklava t ex.
Jag kan också få den känslan om jag äter något riktigt sött. Inte att det gör ont i tänderna men att käkarna ”krampar” lite. Får samma av mycket umami i kombination med lite för mycket syra av någon anledning. Men om topic; inte provat chokladen och aldrig hört om den men följt tråden med nöje 😂

Det ar ett ganska vanligt fenomen om man har svart for mycket sott. En av sonerna far samma, flera vanner lika sa ...

Mitt forra inlagg maste ha varit tankt i nagon annan trad:o

Liknande trådar

Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 141
Senast: Bison
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 263
Senast: Migo
·
Tjatter Varning för trigger Råkade se en lista på sånger som folk hatar och där var givetvis sånger med som jag verkligen gillar. Ja, jag har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 897
Senast: Tajger
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
427
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka