Dubaichoklad, någon som testat?

Jag är också nyfiken. Det låter väldigt gott, jag gillar pistage. Men en kaka kostar ju runt 250:- (iaf de jag kikat på)..

Edit: AD70 har kuber också, alltså en munsbit istället för en hel kaka. Funderat på att testa och köpa några andra praliner samtidigt.

Jag var tvungen att googla vad det var, och jääävlaranamma vilka priser! 😭 😂 Är det för att det trendar på något vis nu eller?

Men ja, det ser gott ut. Lagom ratio mellan choklad och pistage. :D

Har smakat AD70's chokladkaka. Tyckte inte den var någon höjdare och inte värd sitt pris. Överraskande "torr" utan att vara torr, men jag törstade efter vatten efter varje bit. Anmärkningsvärt var också att den inte var söt överhuvudtaget. Jag har nog aldrig smakat någon choklad som smakat så lite sötma.

Men Dubai choklad har ju blivit populär av en anledning tänker jag, så jag kommer absolut testa andra företags varianter, om inte originalet.

Var också SÅ nyfiken så jag köpte och testade. Det var gott! Men kanske att det inte smakade så mycket pistage som jag hade trott. Detta kan dock bero på att jag blev snål och köpte deras minsta chokladkaka på 100 g, tänker att de större och tjockare chokladkakorna rymmer ett större lager av pistage.

Jag köpte av ett företag på Instagram som jag fick tips om.

Jag smakade idag faktiskt. Köpte av en tjej på Instagram som gör egna. 55kr styck eller 2 för 100. Det var gott! Krispigt innehåll med smak av pistage. Mjölkchoklad utanpå. Jättegott såklart, men trodde det skulle vara godare ärligt talat.

Men vad besviken jag blir på beskrivningarna hittils! Jag trodde det skulle vara söt pistage OVERLOAD med hint av fin choklad? :(

Men vad besviken jag blir på beskrivningarna hittils! Jag trodde det skulle vara söt pistage OVERLOAD med hint av fin choklad? :(
Jag med. Pistagekräm är ju sött och gott. Choklad är sött och gott. Hur kan det inte bli sött när man tillsätter kunafa-deg?

I AD70's variant känner man knappt smaken av pistage heller. Så besviken!

Pistage, något konstigt gräs och yttepytte lite choklad 😒
Nej tack, jag vill ha choklad!
Jag litar på ditt omdöme och kommer nu inte ens fundera på att köpa sådan choklad :D

Jag hade helt(!) missat att det var en grej, men såg sådant i kassan i en mataffär förra veckan. Konstaterade att den var sjukt dyr. Vännen som var med utbrast något glatt om att "det är ju sån där som alla pratar om nu!" och jag kände det som att jag lever under en sten eller något.

Vet inte om jag ens efter den här tråden fattat vad som är den stora grejen med den chokladen...

Liknande trådar

Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 006
Senast: Bison
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 163
Senast: Migo
·
Tjatter Varning för trigger Råkade se en lista på sånger som folk hatar och där var givetvis sånger med som jag verkligen gillar. Ja, jag har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 791
Senast: Tajger
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V