När du funderar på att stängsla in gräsmattan och släppa hästen där istället för att klippa den.
Funderar? Det har vi gjort i hur många år som helst! Perfekt att göra små hagar som hästarna kan beta in sig på inför betessläpp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När du funderar på att stängsla in gräsmattan och släppa hästen där istället för att klippa den.
Dock kanske lite dumt att göra det när man har en 170+ häst och dessutom hyr huset.Funderar? Det har vi gjort i hur många år som helst! Perfekt att göra små hagar som hästarna kan beta in sig på inför betessläpp
Dock kanske lite dumt att göra det när man har en 170+ häst och dessutom hyr huset.
Ehum... min ena är det.... och vi hyr...det gick bra ändå, har bild på när dom står och dricker ut barnens uppblåsbara pool hahaha
Har också fått hästpussar inne i köket när de stod på gräsmattan utanför köksfönstret och jag öppnade och ena hästen stack in huvudet och ville se vad för spännande saker det fanns där inne. Man får ju passa på när chansen ges.
Ärligt talat hade jag aldrig hört talas om det. Googlade lite snabbt men kunde inte riktigt lista ut om problemet låg i att riskerna var högre för växterna att råka ut för detta eller i att hästarna ev skulle få i sig växter med mjöldagg? Ursäkta, det är lite för sent för att jag skulle orka reda ut det helt.Är du inte rädd för mjöldagg?
Nja, jag skíppade. Har hyresvärdens släkt som granne och de är här ofta, så kändes lite onödigt, speciellt när hästarna har stora hagar att gå i.Ehum... min ena är det.... och vi hyr...det gick bra ändå, har bild på när dom står och dricker ut barnens uppblåsbara pool hahaha
Har också fått hästpussar inne i köket när de stod på gräsmattan utanför köksfönstret och jag öppnade och ena hästen stack in huvudet och ville se vad för spännande saker det fanns där inne. Man får ju passa på när chansen ges.
Ärligt talat hade jag aldrig hört talas om det. Googlade lite snabbt men kunde inte riktigt lista ut om problemet låg i att riskerna var högre för växterna att råka ut för detta eller i att hästarna ev skulle få i sig växter med mjöldagg? Ursäkta, det är lite för sent för att jag skulle orka reda ut det helt.
Men rent spontant, hästarna går ändå på andra sidan staketet jämfört med hur det stod nu, alltså precis bredvid gräsmattan. Så om det är risker för dem, så hade de mest troligt åkt på skiten ändå. Jag har aldrig sett några spår av det heller. Är det för trädgården så nej, det hade inte rört mig eller hyresvärden i ryggen. Det var först när hästarna flyttat från gården som vi fick någon typ av trädgård.
Men så med ett långt, invecklat och ffa rörigt svar: nej.
Nja, jag skíppade. Har hyresvärdens släkt som granne och de är här ofta, så kändes lite onödigt, speciellt när hästarna har stora hagar att gå i.
Åh tack, nu har jag lärt mig något nytt.. men... våran gräsmatta klipps inte särskilt ofta, det var just därför vi ville släppa hästarna där, haha. Men tack, det ska jag tänka på i framtiden!
edit: men borde inte detta gälla i alla gräshagar också? Visst, där är det ju ingen gräsklippare som drar fram men hästar istället som "klipper", så det gräset borde ju också rimligen vara stressat då?
Nej dåDock kanske lite dumt att göra det när man har en 170+ häst och dessutom hyr huset.
Vass och braNär man kratsar hovarna med bilnyckeln, för hästen hade styltor. Och den låg så behändigt i fickan..