Drömma går ju...

malinsky

Trådstartare
Jag var in på Grafströms och tittade på lite körutrustning då jag drömmer att börja köra min häst. Det finns inte på världskartan att jag ska kunna få råd att köpa nya grejjer, så jag tänkte höra med er vilka märken som "står sig genom tiderna". Vad kan man med fördel köpa begagnat, och vad bör man köpa nytt?

Sv: Drömma går ju...

Står sig genom tiderna?

Många gillar Henkselarna. Jag är dock skeptisk. De är fina och rejäla men jag har sett minst en spricka i en av deras selar efter endast cirka ett års användning. Men det kan visserligen bero på hur noga man är med smörjning osv.
Tärnsjö är aldrig fel.

Man kan köpa allt begagnat! Men då får man vara beredd på att man inte kan reklamera.

Grafstörms?? :O Det är där jag köpt min travsulky till Russet :P säljer dem körutrustning med? :O

Det mesta brukar gå bra att köpa begagnat, bara man kollar så det inte är helt ruttet och att man sköter det bra. "Dåligt" läder kan lätt känns fint med ordentlig smörjning!! En gammal rockard funkar alltid, kolla bara däcken om du vill slippa köpa nya. Som tips om du vill komma igång är equilex billiga sele, eller beställ från england, och leta rätt på en begagnad rockard på typ blocket, har sett hundratals!!

Njae, kollade mest på selar och sådant, för att få ett hum om kostnader.. och hej vilka pengar som jag såg flyga iväg.... :angel:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 346
Senast: Enya
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
981
Senast: tara
·
Fordon Jag har börjat återuppta en gammal dröm om att kuska runt i någon form av fordon som går att sova i. Men både husvagn och husbil är...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar