Plåtis/camper van

Vi hittade en bil med några mindre karosskador, men bra (och stor) motor, för 50 000. Resten är bygget, som kunde blivit billigare om vi inte gjort en massa misstag. I inredningen ingår då isolering, paneler, skåp, lampor, eldragning, batterier, kompressorkyl, varmvattenberedare, fläkt, toalett m.m.

Vår bil är ca. 2m bred tror jag och innermåttet vid sängen nu är 1,80 m.
Vilka misstag var det ni gjorde/som man kan lära sig undvika?

Måttet på bredden verkar ju perfekt för mina behov, hur långt är lastutrymmet? Har redan börjat skissa på inredning 🙈

En lite mer allmän fråga gäller miltal, hur ska man tänka? Hantverkarbilar körs ju väldigt mycket, men när är motorerna helt slut? Hur mycket ska man räkna med att lägga på service och reparation på en motor som gått 20-30 eller t o m 40 000 mil?
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 818
Senast: Otherside
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
11 542
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Ursäktar för långt och rörigt inlägg Precis som många andra drömmer jag om en egen häst, men jag undrar om det överhuvudtaget är...
2
Svar
24
· Visningar
3 472
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp