C
Cutie
en kompis i stallet sa till mig att det syntes i skinnet på min häst att hon dricker för lite. och sen så är hon smal (hon är inte för smal men på gränsen) hon faller ur vid pälsfällning, så då har jag gjort så at hon har nästan fri till gång på hö (hon får så mycket som hon äter upp 9 kilo om dagen) höet är inte så starkt eftersom de e fjolårs. sen så har jag köpt lite lucern så då ger jag henne ca 0,3 kilo om dagen (har hört att om man ger för mkt av de så är de inte bra) så för o lösa lite av två problem så blöter jag upp lucernen i mkt vatten ( får juh då i henne mera vatten) men nu frågar jag om nån vet fler tips på hur jag ska kunna få henne att dricka mer vatten ( hon har fri tillgång till vatten dygnet runt) hon har vatten kopp som hon dricker ur, men kan de vara nån ide att ställa in en hink med kanske? ( har hört att vissa hästar dricker bättre me en sån) sen att hon är smal (hon är hälften fullblod) kan man göra nånting mer än att ge henne lite tillskott med lucern (hon får för övrigt korn o mineraler som hon funkar jättebra på) och fri till gång med hö? det växer gräs i deras hage som hon går o tuggar på på dagarna och så betar jag henne lite ibland där de finns mera gräs. vore glad för tips o ideer!