Dressyrstövlar

Sv: Dressyrstövlar

Jag har ett par Peitre Prefect och de älskar jag :love:
Var lite höga ibörjan så jag hade kilar i men nu är de jättebra :D

*kl*
Minns aldrig riktigt modellen på mina stövlar, men det börjar på S o jag tror att det är ett par Soubirac :D . Modelle vet jag ej.
Enda stövlarna som passat mig änsålänge då jag har storlek 40 i foten, välmusklade vader men kortare ben :angel: . Satte kil i hälen o de passa jättebra. Kanske lite för mjuka då de veckar sig lite mkt enligt mig vid vristen o redan i början en gång vida vaden,endast ena (gjorde ont ibörjan, men nu känns det inte längre. Yttersulan släpper nu också, har haft dom sen året jag skulle fylla 15 (red med gummistövlar ända tills jag skulle tävla NM :angel: , passade mkt bättre mina "konstiga" ben :D ), vilket blir 4 år nu. Rädd att de faller isär nu, men de ska nog hålla ett tag till :p .

Senast ändrad:

det är väl bara att köpa nya ;)

Men man ska ha pengarna också ;) . Har vissa funderingar på att skaffa en sadel till Forsythia senare (sommar-vinter eller senare, när den vi har inte passar henne längre). Den nuvarande ligger i grunden bra, men man sitter "ovanför henne" då den är mera uppbyggd, vilket passar Frida perfekt. OM det skulle bli så att hon behöver ny sadel så måste pengarna finnas, har börjat spara (sparar alltid men nu ännu mer :D ) och sålänge stövlarna är användbara o ser bra ut så tänker jag inte byta ut dom - särskilt inte då det är ett helsike att ens hitta några som passar mina, enligt stövletillverkarna, "felkomponerade" dressyrben :angel: :D

*kl*

Well, verkar inte som om någon har Königs Komet här på Buke,
så jag får väl bli den första då. ;)
Har bestämt mig nu, imon ska jag ta mått och sen jävlar (eller om typ 8 veckor)
ska jag rida som bara den. No more skumping around!

Ett par Cavallo till vardags och ett par Königs till fint.
Är det bråttom/ösregn eller om jag rider ut så har jag ett par hårda chaps med resår och dragkedja och Mountainhorse boots.

Jag har ett par Königs, men vilken modell det är vet jag ej. Dom har väldigt hög utsida med krona på, och är special beställda och var väldigt dyra. Dom är köpta för flera år sen, men knappt använda pga att dom är så otroligt obekväma :devil: .
När dessa är utslitna (vilket inte kommer att hända eftersom jag knappt använder dom) ska jag aldrig mer köpa hårda dressyrstövlar, utan mjuka sköna stövlar, som mer påminner om shortchaps.

jag har också felskapta ben haha... har likadana stövlar som dej men nu ska ja köpa nya faktist.

Har ett par cavallo. Kommer ej ihåg vilket märke. Men de är helt vanliga, ingen snörning/dragkedja lr så. Supersköna:love: :love: ! Och snygga! Så stilrena, och enkla:) . (Tycker jag iaf, smaken är ju som baken...).Har dom både till tävling o vardags. Ja inte till skogsridning såklart. Då har jag ett par från börjes, med dragkedja. De duger fint o gå in i träd med o liknande:rofl:

Jag har ett par Levad, tror modellen heter Diplomat.

Har tyvärr ingen bild, men tycker att det är en snygg dressyrmodell och de är sköna att ha på sig.

De gick loss på över 5000:- och med tanke på det hade jag gärna önskat mig lite mer. Tycker att de har sjunkit ihop lite väl mycket plus att skinnet har blivit väldigt skavt på insidan redan nu när de är ca. ett och ett halvt år gamla. Sedan kunde skaften kanske ha varit ännu stabilare, de är stadiga, men för mig som är uppvuxen i ett par ridstövlar av den äldre sorten med skaft hårda som betongrör så känns de mjuka...

Jag gillar dem inte heller så hon är inte ensam. Mina är så sladdriga. Jag vill ha läder med mera stadga i mina stövlar. Eftersom stövlarna är så sladdriga rider jag oftast med shortcaps nu. Men ett par stövlar i stabilare läder vill jag ha råd med.
Tar gärna emot förslag på stövlar som inte är hutlöst dyra men ändå av stabilt men följsamt läder.

*kl*
begagnade petrie stövlar för 500 spänn? det är väl rätt bra pris på begagnade stövlar i bra skick?

Jag har räknade 1,5 cm på mina cavallo. Nu har de sjunkigt och nu sitter de perfekt (om jag nu kommer i dem igen:crazy: )

*KL*

beställt! :banana:

fast de kommer inte förren om typ 7-8 veckor... :(

Jag fick just mina Königs Grandgester och jag är redan kär. :love: Mycket skönare att gå i än mina förra, redan nu i början.

Såhär ser de ut på: :love:
nyastovlar2.jpg

Senast ändrad:

Va fina dom var! :love:
Såg ett par liknande på en ryttare i dag, och dom var riktigt snygga på!

Jag tror banne mig att jag har exakt likadana :D
Jag har letat stövlar i evighet,smala vader, långa ben och rätt så kräsen. Igår var jag och tävlade en lokal dressyr tävling och så gick jag förbi hästshopen. Och där stod dom Könings snygga som få och satt otroligt bra ! Blev mina för 2400kr, vad betalade du för dina ?

Smallgot! Måste bara fråga vad din ponny heter. Tycker jag känner igen den?! ;)

Själv har jag ett par SARM HIPPIQUE stövar och jag älskar dem. De är så snyggt figursydda över vaden. Dock kanske designen är mer gjord för hoppning, men det struntar jag i :D
Kostade ca 3500:-

De är helt underbart sköna också. :love:

Ilion2> Mina gick på 5.500. Kostade 4.800 orginalpris, och så dragkedja och måttbeställning på det. Hade kollat på Petries Anky Elegance innan och de kostade 7.500 här istan så jag är riktigt nöjd med mitt köp. :love:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 524
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka