Dressyrstövlar

Sv: Dressyrstövlar

Jag skulle tagit Cavallo. Det kanske beror på modell, men jag och två kompisar har olika modeller och alla våra har slitits väldigt snabbt och tänjt sig jättemycket.

Jag skulle tagit Cavallo. Det kanske beror på modell, men jag och två kompisar har olika modeller och alla våra har slitits väldigt snabbt och tänjt sig jättemycket.

vilka har slitist jättemkt? Inte cavallo va? :eek:

jag har ett helvete att hitta ridstövlar. smala vrister, smala vader, och onödigt långa ben. jag fattar inte att man kan ha cavallo och petrie och de där märkena, de ser ju helt raka ut! inte alls formade efter benet, utan bara från vaden spikrakt ner till hälen utan att följa vadens avsmalning mot vristen.. men det kanske vara är som det ser ut..

är det nån som vet en ridstövel där de har stl. 39 höjd 48 vidd 33.5? de som jag har pratat med vill inte göra specialbeställningar om man har smala vader, bara om man har kraftiga....

Men stövlarna ser ut så om man inte har dragkedja på dem. Annars får du ju inte ner foten. Och ju smalare vader du har dessto rakare blir dem.

Jag har också ett par Soubirac. Älskar dem, men efter att ha gått ner ett par kilo är de för stora så jag har börjat kika på nya... (Köpte dem när jag var 14, och det är banimej länge sedan...) lutar åt att det blir ett par Soubirac igen. Kan gå i dem hela dagarna, hur sköna som helst.:love: Jag har dock låtit sy in dragkedjor, annars får jag inte på dem. De är inte så höga, men eftersom jag hoppar också så är det bara bra, men köper jag nya så blir det kanske med högra skaft så kan jag fortsätta hoppa i de jag har nu.

Taskig bild.

Sneglade på Kyras stövlar när jag träffade henne på Scandinavium, tyckte de var urläckra, men jag vågade inte fråga var det var för några. :angel: Någon som vet? HJon hade ju dragkedja fram i alla fall...

Senast ändrad:

Jag har också ett par Soubirac. Älskar dem, men efter att ha gått ner ett par kilo är de för stora så jag har börjat kika på nya... (Köpte dem när jag var 14, och det är banimej länge sedan...) lutar åt att det blir ett par Soubirac igen. Kan gå i dem hela dagarna, hur sköna som helst.:love: Jag har dock låtit sy in dragkedjor, annars får jag inte på dem. De är inte så höga, men eftersom jag hoppar också så är det bara bra, men köper jag nya så blir det kanske med högra skaft så kan jag fortsätta hoppa i de jag har nu.

Taskig bild.

Sneglade på Kyras stövlar när jag träffade henne på Scandinavium, tyckte de var urläckra, men jag vågade inte fråga var det var för några. :angel: Någon som vet? HJon hade ju dragkedja fram i alla fall...

Jag köpte också mina för väldigt länge sedan! (var nog 13-14 jag med) Men på den tiden tävlade jag inte utan ville ha dom för att jag tyckte dom var så snygga. Så mamma köpte dom åt mig :p Sen använde jag dom inte förrän förra året då jag tog fram dem igen. Som nya såklart :D Jag hade glömt bort att jag hade ett par innan jag dammade fram dom och då jag väl såg vad det var för märke och kollade prislappen vart jag possitivt överraskad ;)

Jag har ett par cavallo, modell vet jag inte.. Köpte dem begagnade och är nöjd med dem. Men det är en kraftansträngning att få på sig dem men det kanske det är med alla ridstövlar?:confused: Tycker de ger ett bra stöd när man rider men de är hemska att gå i!! Skulle vilja ha ett par snygga ridstövlar med dragkedja, nån som vet var man kan få tag i ett par sådana? Inte för att jag har råd med nya ridstövlar men ändå...:D

Jag har ett par cavallo, modell vet jag inte.. Köpte dem begagnade och är nöjd med dem. Men det är en kraftansträngning att få på sig dem men det kanske det är med alla ridstövlar?:confused: Tycker de ger ett bra stöd när man rider men de är hemska att gå i!! Skulle vilja ha ett par snygga ridstövlar med dragkedja, nån som vet var man kan få tag i ett par sådana? Inte för att jag har råd med nya ridstövlar men ändå...:D

Mina (är både utan dragkedja, enkla att få på/av, och väldigt sköna att gå i...de är mina "hemma ridstövlar" Cavallo.
Om de är svåraatt få på är de kanske lite små??
Snygga ridstövlar med dragkedja kan beställas från Königs, Cavallo, hmm.. o det finna säkert flera leverantörer!!! Dock ligger dessa stövlar från 5000 kr..eller mer,, och uppåt. tittade på ett par Cavallo Piaffe plus i fredags,kostade 6800 kr...

*kl*

Har idag varit och tjuvkollat på My Ones läderstövlar (ska dit med Aysha på torsdag igen) men har nog inte blivit klokare. :(
De hade Cavallos stövlar (inte alla modeller dock) samt Mountain Horse Classic High Rider.

Vissa av er rekommenderade Cavallos Talent, men jag tycker den verkar lite budget. Sen fanns Weltmeister, men ska man måttbeställa den blir det helt plötsligt massa pengar. Mountain Horse Classic High Rider ska ju tydligen vara mer slittålig än andra läderstövlar, men de är ju inte lika snygga.

Så nu vill jag ha lite råd. ;)
Jag är medryttare, rider ca 2ggr i veckan. Mest dressyr.
Vilka stövlar borde jag skaffa? :confused:

Cavallo Weltmeister, äv väldigt nöjd trots att de praktiskt taget gjorde hål på huden i knävecken vi inridningen av dem.

:rofl: Jag har ett special beställda Peri stövlar just för att jag har långa och smala ben 38 ½ 55cm höga 32cm vida med dragkedja. Man får en väldigt bra passform med dragkedjan. Kanske att dom såg lite väl raka ut i början men har nu format till sig.

*kl*

ja vill ha dressyrstövlar men ja vill inte betala mer än 3000 för ett par stövlar eftersom ja inte kommer använda dem sååå mycke. har ju mina andra.
funderar på cavallo tallent är de bra? hårda?

Har ett par Cavallo. Tycker de duger men inte mer. Alldeles för sladdrigt läder i dem. (Jag vill helst ha stövlar i kraftigt läder, mina gamla Lux var underbara)

*kl*

Sådär ja, nu har jag kollat in både Cavallo och Königs och det lutar nog åt Königs, modell Komet. Med måttbeställning samt dragkedja blir det 4600kr medans jag får betala över 5500kr för Cavallo Weltmeister med mått och dragkedja.
Det tar dock ca 8 veckor att få dem... :(

Nån som har Königs Komet och vet ifall de är bra?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 524
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V