Dressyrstövlar

Sv: Dressyrstövlar

Jag har ett par Cavallo winner plus, köpte dem nyligen och är väldigt nöjd:)
Ger lagom mkt stöd och är bekväma att rida i.
Dock inte lika bekväma att gå i, men vafan:angel:

Mountain horse scs3 classic high rider,

Jag fick mina idag, har bara hunnit testa dom inomhus än så länge, men dom känns sköna och är rätt snygga, för att ligga i min prisklass, att jag vann 1000kr på mountain horse gjorde ju inte saken bättre,

Så vi får väl se hur dom blir ;)

Åh, var det den där undersökningen? Har också vunnit, men inte bestämt mig än vad jag vill ha..

Testar att fråga om råd här.

Jag letar nu efter ett par stövlar utan snörning men med liknande modell som många hoppstövlar har alltså lite taightare modell och lite tunnare material eller hur man nu ska förklara det.

Finns ens detta för när jag nu tittar runder ser jag nästan enbart dressyrstövlar med ganska styv utsida.

Supertacksam om någon har något tips, pris upp till 4000kr ungefär.

Åh, var det den där undersökningen? Har också vunnit, men inte bestämt mig än vad jag vill ha..

Ja marknadsundersökningen ;)
jag trodde först inte det var sant, men nu har jag ett par jättefina stövlar som kosta mig 1495kr....

Så nu är det bara börja gå in dom nån som har några bra råd vad gäller nya ridstövlar?

ah trodde alla hoppstövlar hade snörning fler tips än de du skrev, är alla hoppstövlar i mjukare och taightare material?

Man kan ofta välja om man vill ha snörning eller inte.

Vet att många rider i just sarm´s stövlar , dom har både med o utan.
De lite dyrare och märkesstövlarna är oftast mjukare och taightare i modellen.

Tack för tipset :)
Är det möjligt att måttbeställa dessa så man får de som man vill? Nu ska det bara letas återförsäljare i närheten.

Testar att fråga om råd här.

Jag letar nu efter ett par stövlar utan snörning men med liknande modell som många hoppstövlar har alltså lite taightare modell och lite tunnare material eller hur man nu ska förklara det.

Finns ens detta för när jag nu tittar runder ser jag nästan enbart dressyrstövlar med ganska styv utsida.

Supertacksam om någon har något tips, pris upp till 4000kr ungefär.

jag har ett par Sergio grassio som är tajta och mjuka, utan snörning. Har för mig att de kostade 4000..
Väldigt sköna iallafall!:love:

*KL*

Här kommer en halvkass bild på mina Königs Komet med dragkedja.
Inga roliga att rida med i början, men nu är de :love:

boots.jpg

Har ett par Königs som finstövlar.
Kom nu över ett par nya för 1000kr +frakt, men utan blixtlås.:banana:
Hade tur att de passade- begränsat antal.

Knappis

Jag planerar att beställa ett par Königs Sir med lack nu när jag fått jobb. :d :love:
Tyvärr har jag vuxit ur de Königs som jag köpte för ett år sen. >.< Så de måste jag lämna in och lästa ut eller nåt...

Jag har ett par Sir Königs.. haft dom i typ ett år, aldrig osköna eller jobbiga att "rida in"! :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 524
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka