Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Åh, vad härligt för dig! Så glad för din skull att du fick hästen med dig hem igen, så orolig som du va! Hoppas verkligen att det löser sig för er!
Och jag säger som alla andra, lita på magkänslan! Även att det kan vara väldigt långsökt, så prova iaf att ha en annan sadel. Men synd om hästen verkade kännas så fin med Alton O_o.

Ja jag är så glad över att han är hemma igen, även om han inte är helt frisk så finns det ju iaf hopp om att han blir det :)

Han är ju otroligt svår att hitta sadlar till och Alton och min Childeric är de enda som funkat. Risken är ju att jag kommer fundera ihjäl mig på den här sadeln och vara orolig varje gång jag rider...

Fy så tråkigt med Juno :(.
Håller tummarna att ni kommer fram till något bra som ni kan hjälpa honom med!

Ja det är verkligen nyttigt att bli filmad! Det fanns ju det som var bra också men det där med näsan bakom lodplan tycker jag inte om. Jag hade tänkt försöka bli filmad igen bara om några dagar o se om jag lyckas bättre :p

Han går bara under ryttare 1-2 gånger/vecka nu, promeneras och longeras (jag är värdelös på tömkörning) resten. Funderar på att köpa en billigare allround/hoppsadel att ha tillsvidare. Alternativt hämta tillbaka min Childeric och uthärda ridsåren...

Neeej, vad tråkigt! :( Hoppas allt går bra å att han repar sig snabbt! Finfina Ådi!

b_ridutbildning: måste kännas kul att bli tillfrågad att rida i laget! :) det kommer nog å gå super ska du se! utvecklingskurvan går uppåt, visst har man kanske lite dippar men då på en högre nivå ;)

Hedwig: Din fina Hedda får oxå krya på sig! å jag som tänkte åka å se er live när ni e å tävlar i närheten.. jag får hållas ett tag till ;)

feel: vad skönt! håller tummarna för att allt går bra med igångsättningen.

Fiorano: tråkigt att din fina Juno fortfarande är halt :( hoppas han oxå repar sig snabbt!

mooi: väldigt wierd! :cautious: kanske är hormoner som spökar?

*kl*

För mig å medispålle blir det årsdebut i helgen! Börjar bli nervös redan nu haha :p Han har iaf känts sååå himla fin att rida senaste tiden :love: han e nog i riktigt bra form, så d gäller för mig att försöka matcha det! Kul ska det bli iaf, vi ska rida en LB:1 å d känns bra för det programmet kan jag i sömnen!

Kan du inte växla mellan båda sadlarna då? Typ som vi byter skor...om du har den möjligheten. Då sliter du bara lite, lite på både rumpa och häst.

Utvecklingskurvan går verkligen uppåt! Vi hade bästa träningen någonsin igår. Red på träns och det brukar vara lite torv då men inte igår. Han bara ville jobba. Jag fick be honom tagga ner lite eftersom det är tävling på lördag och jag ville inte att han skulle ta ut sig fullständigt. Med Helen Langehanenbergs ord i huvudet om att hästen ska vilja ge mer så känner jag mig verkligen nöjd. Men det kliade i fingrarna att släppa fram allt han ville bjuda på. I hela april ska vi bara träna och slipa på formen inför lagtävlingarna i maj! Ser verkligen fram emot att träna. Det är nästan rikare än att tävla!

Lycka till på årspremiären! Det är så skönt när allt känns bra inför tävlingen.

Kanske kolla efter cystor på livmodern? Verkar vara ett symptom, fast det gäller iofs mest huggande mot buken på höger sida.

ja det är en av orsakerna jag tänkt på. Jag kommer ju helt klart bli tvungen att kolla igenom henne igen, och då från en annan vinkel än den vanliga vändan med hältutredning osv (eftersom det redan är gjort).
Ska ringa klinik antingen idag eller på måndag.

Tänk om det kan visa sig vara nåt sånt; hormoner, cystor eller liknande -och vi kan åtgärda och jag får den hästen som gömmer sig inne i den här arga draken. Drömscenario

Catrool

Hon pendlar upp och ner med ett par veckor-månader av varje "variant". Jag HOPPAS att det är något medicinskt som vi ska kunna hitta och åtgärda.

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju så dyra sadlar :o En värd 18000 och en värd 24000kr... Känns inte riktigt ok att ha två så dyra dressyrsadlar till en häst...

Says who!? ;)

Jag förstod det som om Childericen inte var såld. Om jag har fattat rätt så ligger du redan ute med de pengarna. ;)

Nöden har ingen lag. Själv har jag en gammal Cobra som jag vägrar sälja som inte ligger optimalt på hästen. Men jag vågar inte sälja den för om jag får ont i ryggen igen så är det den enda sadeln jag då kan rida i. Så den ligger på vinden så länge eftersom hästen nu går i en Top dressage.

Senast ändrad:

Tyvärr ligger jag ju ute med pengar för båda, men en måste säljas... Hade en varit billigare så hade jag behållt båda. Det känns ju otroligt långsökt att Alton ska ha överansträngt honom, men jaaa vem vet...

Mooi: tyvärr inte speciellt breda sadlar, mer MW typ :p

Vad härligt att han fick komma hem och ska sättas igång! Har faktiskt tänkt på er och hoppats.

Mooi: Men kan du inte få ha en fullt ridbar och vanlig sak?:o
Hoppas det är ngt lättfixat!

b_ridutbildning: Kul att det går bra! Heja er!

Kl

Jag är uppåt idag! Solen skiner, det är lite småvarmt och vårigt och blåser inte så mycket.
Idag gick pålle bra och jag lyckades komma ner i sadeln bättre även i trav. Sen mitt lilla uppehåll har jag skumpat runt mest tycker jag.
Idag red jag för herrn i huset som gav bra tips.
Det var också himla kul att han faktiskt hoppade upp ett par minuter för att känna på hästen! Han har inte velat sitta på honom förut IOM att han varit för farlig. Han tyckte att han kändes fin. Det var jättekul att höra IOM att herr ridmagister inte är lättflirtad.
Det var också fantastiskt kul att se. Det är ju ingen annan som ridit honom sen han var en liten snorvalp. Så det var kul att se honom nu.
Också njutit av träning av att se träning av svårklasshästar, Spanjorer och gammelhingsten bjöd på levader.

Har också fått order av ridfröken att ta ledigt några dagar nästa v och åka hem.
Det ska bli otroligt skönt även om jag trivs här. Soooova! Träffa nära och kära och shoppa!
Tror mitt humör kommer balanseras av lite vila. Och vin! ;)

Jag har idag 2 Amerigo och en Equipe till en häst. Dressyr allihop.. Förstår dilemmat..
Jag ska sälja iaf en! ;)

Utvecklingskurvan går verkligen uppåt! Vi hade bästa träningen någonsin igår. Red på träns och det brukar vara lite torv då men inte igår. Han bara ville jobba. Jag fick be honom tagga ner lite eftersom det är tävling på lördag och jag ville inte att han skulle ta ut sig fullständigt. Med Helen Langehanenbergs ord i huvudet om att hästen ska vilja ge mer så känner jag mig verkligen nöjd. Men det kliade i fingrarna att släppa fram allt han ville bjuda på. I hela april ska vi bara träna och slipa på formen inför lagtävlingarna i maj! Ser verkligen fram emot att träna. Det är nästan rikare än att tävla!

Lycka till på årspremiären! Det är så skönt när allt känns bra inför tävlingen.

Vad roligt! :)
Jag föredrar helt klart att träna framför tävla.:D

Hedwig: Din fina Hedda får oxå krya på sig! å jag som tänkte åka å se er live när ni e å tävlar i närheten.. jag får hållas ett tag till ;)

i iaf, vi ska rida en LB:1 å d känns bra för det programmet kan jag i sömnen!

Vad kul om du kommer o kikar på oss!:) Förhoppningsvis är vi snart på banan igen.:) Heddan är iaf väldigt belåten med slapparliv ett tag. Hon älskar att vara i skogen o är sådär måttligt road av dressyrbanan..:cautious:

Håller tummarna för er då om ni ska ut o tävla nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka