Sv: Dressyrsnackis nr 9
*kl*
Hur ofta brukar ni byta tränare?
Har haft en tränare som jag varit mkt nöjd med i ca 1,5 år.
Och jag har utvecklats enormt!
Jag börjar få mer ridkänsla och det går mkt bättre hela tiden när jag rider, men har samtidigt fått problem med vänstervarvet, jag kommer inte riktigt åt honom där. Eller rättare sagt, det kan ta lite tid.
Och de senaste gångerna jag ridit för min tränare (varannan vecka), så känns det inte som att jag får någon hjälp av min tränare, hon låter mig inte rida så som jag vill för att få tag på min häst i vänster varv utan vill att jag gör tvärt om mot vad min känsla är. Vilket inte går. Hon vill att jag rider på/ökar på långsidan så han springer från mig, när det är sakta av och slappna av vi behöver, övergånger trav/skritt/trav. Hon ser inte. Borde inte en tränare se? Igår sa jag till henne att detta fungerar inte, jag kan inte rida den övningen med min häst i det läget. Hon sa till mig att hon undrade vad som hänt, varför det gick så dåligt
? Vadå, ändrar man inte övning då?
Sen sa hon att hur ska hon kunna se att det inte fungerar som övning till mig och min häst och tyckte det var bra att jag sa till. Jag tycker fortfarande att hon borde se att jag har bekymmer och att häst och ryttare inte jobbar tillsammans i det läget.
Jag vet inte.... känns bara så tråkigt. Känns som hon inte förstår och som hon börjar bli gammal
...
Det går så mkt bättre när jag rider själv!
Och jag har till och med dåligt samvete mot min häst igår, han var inte alls förtjänt av den träningen. Han är fantastisk och bara tar skiten
. Min fina häst