Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Åhåå! :D
Ska dock med som moraliskt stöd/hejarklack på fyraårskvalet i Alingsås då...

Min hemliga beundrare är förmodligen tre unga damer i 20 års åldern. De va lite lagom diskreta och satt inte långt i från å fnissade när jag kom

Dagen efter fick jag "kotteöron" ( blåa fluffiga öron på ett diadem) som jag fick få runt med för att jag är banchef... Mina vänner älskar mig....

Då hade dressyrteamet ganska rätt i sin gissning ang vilket kön som skriver oxo!:)

Oj fan är det samma helg? Jag tänker hela tiden på att EM är sista helgen i august vilket absolut inte är samma sak som 1 sept :p

Jag insåg för någon vecka sedan att vi har kvalitetsbedömning samma helg också, hur tänkte VI? Och jag som i stort sett lovat att vara funktionär, får se om jag kan förhandla bort iaf lördagen, det finns ju inte att det går en EM-terräng mindre en en timme bort och man inte är där :nailbiting:

*kl*

Hur vidskepliga är ni dressyrnissar när det kommer till tävling? Måste ni ha nåt särskilt klädeslplagg/utrustningsdetalj osv osv när ni tävlar? Jag har två tävlingsschabrak och det är bara i det ena som jag blivit placerad i, känner hur vidskepligheten smyger sig på:p:D!

Tänk att det BARA beror på schabraket och inte hur du rider ;)

Nej men du hör ju själv hur dumt det låter....

Nej jag har slutat vara det.. tillslut blir man bara helt nojjig.

Men tänk om.... :sneaky:

Jag insåg för någon vecka sedan att vi har kvalitetsbedömning samma helg också, hur tänkte VI? Och jag som i stort sett lovat att vara funktionär, får se om jag kan förhandla bort iaf lördagen, det finns ju inte att det går en EM-terräng mindre en en timme bort och man inte är där :nailbiting:

Undrar om dom tänker ha storbildsskärm i terrängen.. förra året när jag var där så hade dom ju dragit om bansträckningen lite och man såg inte mkt av varje ekipage alltså... På såvis är det nästan bättre att vara hemma och kolla på tv´n.

När jag var i Badminton i våras var det ju samma sak... det kom en .. hoppade ett hinder.. antingen väntade man till nästa ekipage eller så började man gå .. och sen red det förbi några stycken innan man hann fram till nästa hinder ( satans långt mellan hindren) alltså egentligen får man ingen som helst överblick alls.. så vill man inte känna atmosfären så är det ju betydligt bättre att se på en tv- sändning.. särskilt nu när det är så många svenskar med och dom vill man ju se så mkt som möjligt av!

Kl*

Själv har jag tagit beslutet att sluta hos Patrik och kommer from oktober att jobba som beridare på Hof Kasselmann. Ska bli ett väldigt spännande äventyr!:)

Det förstår jag!! Grattis och lycka till !!

Är det dom som alltid visar film på den långa raksandbanan :D

I och för sig, kanske är bättre att satsa på hoppningen! Men ska jag vara på kvaliteten så kan jag ju inte se på TVn heller...

Åh vad roligt! Blir mycket auktionsridning gissar jag? Kommer du ha möjlighet att komma ut och tävla också (på annat än unghästar)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama