Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

+ Fiorano

Han har fått ärva de här betten av gammelhästen, en rätt tunn bridong och en rak stång, måste prova lite andra kombinationer till vintern. Samt träna upp min förmåga att rida på kandar.

Men nu blir det träns resten av säsongen, har två meetings kvar...

Då får du nog uppdatera dig bortsett från fjortis stämpeln som sagt ;) den är ju enbart medial ;)

xoxo har jag aldrig hört någon säga (eller sett någon skriva) av en vuxen människa i min vuxenkrets iallafall. Inte där jag bor iallafall. Kanske är en "modegrej" på andra ställen. Samma som ordet "typ, asså" som var inne en period.

kl

Förnedringen är total... :rofl:
Kan väl säga att lilla damen blev "lätt förnärmad". Men sadeln låg kvar där den skulle så hon kunde springa obehindrat (obs, detta är inte en permanent lösning!).
5cf77e04fcf211e2bd6e22000aaa07e4_7.jpg

*kl*

Men ännu mer ridkatastrof idag, åhhhh hatar när man har så dålig känsla när man kliver av hästen, det förföljer en hela dagen... Men han är så snäll min portugis, agerade "barnponny" åt min tvååriga dotter och har skrittat runt så försiktigt med henne. Så han är förlåten ;)

Har även börjat använda engelsk nosgrimma på inrådan av tandläkaren, har alltid annars ridit med remont. Idag när jag tränsade av hade han en grop i nosryggen var nosgrimman legat och var helt svullen nedanför, var även öm där, aldrig sett något liknande. Ändå är nosgrimman väldigt löst spänd, han kan öppna munnen typ helt samt att jag har ett fårskinnsludd undertill. Men det ser verkligen ut som att jag dragit grimman allt jag kunnat :( Känns inte alls kul, och nu åker remontgrimman fram igen. Men undrar verkligen hur det kunnat bli sådant märke och svullnad, för som sagt, spänner väldigt löst och har den bara för att man måste.

Vad hade tandläkaren för argument för att ha engelsk istället för remont? Har alltid trott att remonten ska vara bättre...

Han har rätt tjocka läppar/slemhinnor. remonten gjorde tydligen så att bettet tröcks upp lite och då var det risk att han klämde sig eftersom det blev så "veckigt" i munnen.

aah :) men engelsk borde ju trycka in kinderna. Hm, det är inte så lätt det där. Skumt med knölen på näsan iallafall

Ja jag har alltid varit inne på det, alltså att engelska riskerar att klämma in kinderna. Han har funkat på remont så har inte ens tänkt på att det skulle vara något galet med det.

Då hade jag nog kört på det som hästen gillar bäst -precis som du tänkt göra. För jag tror inte pålle hellre har en knöl på näsan...

Men om du alltid har ridit på remont och han inte haft obehag av det så är det väl bara att köra på den:). Han är lite av en prinsessa på ärten din lus:D.

Haha jamen verkligen, inte ofta hästar får grop och svullen näsa av att ha engelsk nosgrimma två dagar på raken :p

Skit i nosgrimma några dagar i veckan då? Det gör vi alltid här. Rider både ut o dressyrlektion utan nosgrimma om det råkar vara dags att rida utan.

Men håller även med fiorano, han ÄR verkligen Prinsen på Ärten din pålle!:D

Ja tänkte det, skogsridning får bli utan nosgrimma, dressyr med remonten alt kandaret med engelsk, då borde man få bra variation.

Prinsen på ärten ja, han är himla tålig på vissa sätt. Men då var det ju det här med superspecial diet, kan tydligen inte ha vissa nosgrimmor, vägrar gå med viss sorts benskydd (de måste vara mjuka), får stora vätskeblåsor om man råkar ha fel sadelgjord och har man inte fårskinn på gjorden så är det färdigridet på några veckor. Det är lättare att ta hand om ett barn än min Lus :p

kl

Förnedringen är total... :rofl:
Kan väl säga att lilla damen blev "lätt förnärmad". Men sadeln låg kvar där den skulle så hon kunde springa obehindrat (obs, detta är inte en permanent lösning!).
5cf77e04fcf211e2bd6e22000aaa07e4_7.jpg

Detta är ju bara så fantastiskt! Kan tänka mig att damen blev lite förnärmad :D

Min hemliga beundrare är förmodligen tre unga damer i 20 års åldern. De va lite lagom diskreta och satt inte långt i från å fnissade när jag kom

Dagen efter fick jag "kotteöron" ( blåa fluffiga öron på ett diadem) som jag fick få runt med för att jag är banchef... Mina vänner älskar mig....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama