Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

KL

Köpte in ett Kandar i falsterbo. Till min förvåning fick jag se väl hemma att det var mässing spännen. Och perfektionist som jag är måste jag ju ha samma med betten. Så vart kan man hitta bett där bara vissa delar är av mässing ? Någon som vet :) Ex att skänkeln är i mässing och ringarna på bridongen.

*kl*

Har för första gången i mitt liv använt en luva när jag skulle rida idag.

Men, vad gör man med luggen? Ser ju jättekonstigt ut när det sticker ut. Ska väl inte behöva knoppa luggen för att använda luvan? Eller?

haha, han ser inte klok ut :D

(ursäkta lite suddiga bilder, hästen var otålig och ville ut på en tur, kan ju även erkänna att han fick så ut så här på ridturen :p)
IMG_20130801_122952_zps488b34d5.jpg

IMG_20130801_122944_zps22b61efc.jpg

Min häst har super tjock pannlugg så för att det inte ska se allt för dumt ut med huva knoppar jag alltid när hon har luva. När det bara är luggen så tar det ingen tid alls :)
Plus att jag lär mig göra en jäkligt snygg knopp ;) haha

Varför kan inte hela bettet vara i mässing??

Tror inte det finns bett som har ringar i mässing men munstycke i stål, bara tvärtom.

De jag har hittat kostar skjortan som är helt i mässing. Jo jag har faktiskt sett en som haft som jag beskriver så finns gör det men vart vet jag inte :)

Dock vet jag inte om det är "äkta" mässing.

Just nu pågår klubbens stora hoppmeeting. Som vanligt är jag banchef. Måste varit en väldigt attraktiv sådan upptäckte jag när jag skulle åka hem ;)

2catqv.jpg

290yic7.jpg

Hur brukar ni frisera era hästar? Klipper ni?

Har låtit manen växa lååååång på min, och brukar normalt kapa av den med en trimkniv. Men den brukar se förjäklig ut första veckan :wtf:. Så funderar om jag ska klippa den istället? Men hur får man det snyggt?

jag brukar ta ryktkniven o dra av det värsta, sen klipper jag av de lite längre tussar som blir för att manen ska bli helt jämn. Sen några dagar senare så har den lagt sig, då jämnar jag till den igen.

Jag klipper, min svarta fara har ingen jättetjock man och bruna hästen har typ ingen man efter vinterns halstäcken.

*kl*

Hade tänkt börja rida lite mer med kandaret och tävla med det också, men jag får inte till feelingen, usch. Gjorde ett svintrist pass med kandaret idag, hästen var missnöjd och tjafsig och jag likaså. Tur man får rida på träns upp till msvb4, för dit är det länge än :p

Väldigt oväntat på tävling! Men efter att jag haft en och annan stalker efter mig som gjort ungefär samma sak så får jag så creepy feeling:o.

Martina: Jag klipper alltid. Först rakt av sen vinklar jag saxen uppåt och tunnar sista centimetrarna.

Feel: Prova lite andra bettkombinationer kanske så hittar ni rätt lagom tills ni är framme vid msv:b4;)!

Prova andra stänger och bridongen i kombination . Det är extrem skillnad mellan olika beroende på vad som passar hästen ! Så pass otroligt mkt att det verkligen är värt micklandet och macklandet att prova runt och hitta rätt !

Precis som med sadlar ;)

Ha ha vad gulligt !

Eftersom personen stått där och smyckat din bil känns det inte direkt stalker varning utan mer som nån som inte hade tyckt det gjort så mkt om ngn sett och tipsat dig om vem det var ;)

xoxo

Betyder att det är en tjej som skrivit det...känner inte till en kille som skriver så :D och xoxo brukar betyda yngre tjej :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama