Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Va bra att de funka med stövlarna! Kändes det inte konstigt? Jag känner mig så naken utan stövlar tänker de borde kännas stelt om man inte är van vid stövlar istället? Gå i dem hemma är nog super! Då jag gick in mina förra klippte jag gräsmattan i ridstövlar och bikini ha ha!

Jag har precis varit hos en naprapat 2ggr denna v pga jag har problem med ryggen och passar på att utnytttja de till att be om råd till hållningen och därmed även sitsen. Just de där höftövningarna hade jag missat själv. Enligt naprapaten behöver jag träna bak/sida lår och rumpa för att komplettera plankan så att inte höften/bäckenet trillar frammåt när magmusklerna blir starkare. Låter logiskt tycker ja :) Får börja träna igen på måndag så då blir de fullt ös med hållnings/sits träning :)

Jag hade så sjuuukt ont efter att ha ridit med stövlarna två gånger att de nu har fått en liten paus. De gigantiska blåmärkena på baksidan av vaderna måste läka ut först. Men stövlarna börjar bli mjukare nu och har satt sig lite, så jag tror inte det ska bli lika illa igen.

Det kändes väldigt märkligt att rida med stövlarna. Som om jag inte inte hade kontakt med hästen på något sätt. Jag är så van vid att verkligen känna bröstkorgen mot vaderna att det var en märklig upplevelse. Jag hade också svårt att vara snabb i skänkeln. Men det är väl bara en vanesak kan jag tro. Toppryttarna verkar inte ha några problem med vare sig snabbhet eller känsla :p

Jag bor tre mil sönder om Jönköping. Har kollat runt men tycker att det är så himla långt att åka och jag hade helst sluppit att lägga massa pengar på bensin. Såg att Louise Sättermann visst hade flyttar hit. Någon som tränat för henne?

Har ingen koll på hur hon ä som tränare, men tycker att hon rider väldigt trevligt. Värt att prova!

Detta hade jag helt missat! Tänk om man vore igång, kunde rida, jag rider skitdåligt, och hade häst i fas!! Skulle sååå gärna vilja rida för ngn riktigt riktigt bra tränare ngn gång.

Jag tror inte att någon kan rida som bäst med ett par oinridna stövlar på sig! Haha du kan inte jämföra känslan nu, stövlarna måste ridas in ordentligt först, kommer bli kalas!

*kl*

Jag kom på en briljant idé att anmäla till ytterligare en klass på säsongens sista tävling. Fanns en plats kvar i klassen-men precis när jag ska anmäla (på sista dagen) blir den full. Mutter. Så jag hamnade således som reserv. Hur funkar nu detta med att vara reserv? Hur nära in på kan jag komma med på strykning? När dras då pengarna från tdb? Görs de trots att jag är reserv eller först när/om jag kommer med?

Satt och tittade när han hade träningar på Aledal i helgen. Galet inspirerad blir man :)

Han dömer ju lite regionala tävlingar häromkring nu också.

Jag hade så sjuuukt ont efter att ha ridit med stövlarna två gånger att de nu har fått en liten paus. De gigantiska blåmärkena på baksidan av vaderna måste läka ut först. Men stövlarna börjar bli mjukare nu och har satt sig lite, så jag tror inte det ska bli lika illa igen.

Det kändes väldigt märkligt att rida med stövlarna. Som om jag inte inte hade kontakt med hästen på något sätt. Jag är så van vid att verkligen känna bröstkorgen mot vaderna att det var en märklig upplevelse. Jag hade också svårt att vara snabb i skänkeln. Men det är väl bara en vanesak kan jag tro. Toppryttarna verkar inte ha några problem med vare sig snabbhet eller känsla :p

Haha blåmärken tom! Mmm kan tänka mig den känslan, även om det var mååånga år sedan jag började rida i stövlar så minns jag ändå den känslan att man tappade kontakten lixom. Nu å andra sidan känner jag mig helt naken å fladdrig utan mina stövlar istället ! :P Kommer blir grymt när du ridit in dom, håll ut! :D

Satt och tittade när han hade träningar på Aledal i helgen. Galet inspirerad blir man :)

Han dömer ju lite regionala tävlingar häromkring nu också.

men va fasen du bor ju på Öland ju!
Vilka rider du för?

Vad finns det för tränare för en ringrostig kärring att träna för?

Jag tror inte att någon kan rida som bäst med ett par oinridna stövlar på sig! Haha du kan inte jämföra känslan nu, stövlarna måste ridas in ordentligt först, kommer bli kalas!

Haha blåmärken tom! Mmm kan tänka mig den känslan, även om det var mååånga år sedan jag började rida i stövlar så minns jag ändå den känslan att man tappade kontakten lixom. Nu å andra sidan känner jag mig helt naken å fladdrig utan mina stövlar istället ! :P Kommer blir grymt när du ridit in dom, håll ut! :D

Jag ska härda ut. Ska försöka gå och cykla med dem liter mera först bara. Typiskt nog var det galet varmt den dagen jag red med dem så vaderna svullnade upp, bara för att göra saken lite extra rolig :p

Jajjemän! :D I den bästa ölandskommunen ;)

Jag rider för Lena N, eftersom pållen står på Aledal. Jag tycker att hon är grym, och väldigt duktig på att se vad varje häst/ryttare behöver. Framförallt är hon ju duktig på unghäst, och rider gärna igenom ens häst när det behövs. Men annars kan du ju våga dig på både Harriet och Bosse om du är sugen på bokstavstränare :) Du har ju en alldeles makalöst fin unghäst, så så himla ringrostig kan du ju inte vara!

Min tränare som ja även har hästen uppstallad hos håller till 1 mil norr om Ljungby och i värnamo om det skulle vara intressant? PM:a isf :)

Hittade ett par Pikeur som jag tror jag vill ha, men svårt när man inte kan se färgen irl.

*kl*
Måste byta "namnbricka" på sadeln, inget fan av sådant egentligen men fula skruvhål i sadeln är värre... Funderar på att skriva något roligt istället för mitt namn bara, men vad? :p

Ja, jag trodde mina var typ röda (köpte dem för modellen, inte färgen) och blev lite chockad när jag fick dem. :D

Men det var grymt snygg färg!

*kl*
Nu har jag tusen funderingar här mitt i natten ;)
Min häst samlar sjukt mkt grus i bakskydden, har provat flera olika varianter med ludd och utan ludd men får skrapa bort en cm gruslager från hans ben efter ett ridpass. Funderar på vanliga låga bakskydd som alla hopphästar har, men klarar klena dressyrhästar att gå med låga skydd? Kommer han dö? Har bara haft höga skydd...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama