Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Har samma problem på mitt fbl och med såna skydd läcker det som bara den.

Mjuuuka skydd med ludd som verkligen lägger sig emot benen eller riktigt höga är det enda som funkar.

Va, det sitter ju hur tight som helst. Har dock aldrig haft problem med att de kommer in smuts. Vad rider ni på för underlag?

Trots att det är oändligt sorgligt att du inte kan rida mer så är jag så glad att du tittar in här igen, har saknat dig o dina kunniga/roliga kommentarer så jag hoppas innerligt att du orkar hänga här lite mer.:)

Och Fenestra.

Tack! Ja, det är min som är där. Tyvärr kommer jag inte att kunna rida mer, möjligen nån enstaka stillsam skogstur då, men inte mer än så. Det gör att jag inte kan behålla min häst utan måste sälja honom. Väldigt tråkigt.

Stackare, måste jag säga. Både sjuk och sälja hästen.:(

Har redan kommit med:). Men bra att veta att man bör avanmäla så att det inte blir fullt så kort varsel:).

Jag tyckte att jag kände igen honom på bilderna men var inte helt säker. Men nej vad tråkigt och han är väll tyvärr kanske inte hästen som passar för enstaka lugna skogsturer ibland när kroppen klarar av det. Men kan inte ens föreställa mig vad jobbigt det måste vara.

Hoppas han hittar ett toppenhem och att du hittar en passande häst för lugna turer ibland.

Sen håller jag med Novali och hoppas att du orkar/vill fortsätta att skriva här.

Vad trist Kryddan, hoppas du mår så bra som möjligt iaf!

*svarar till alla ang benskydden*
Det som händer på min häst är att det packar sand fram på skenbenet, ganska högt upp. Sådana neoprenskydd som någon visade är ju inte roliga att hålla rena, det fastnar ju galet mycket hö/spån/hår på utsidan. De hårdare höga skydden hatar han, samt att han sprättar så mycket grus ibland så det bara smattrar i de hårda skydden och då skrämmer han hästar i ridhuset. Jag hoppas låga bakskydd ska funka, och det verkar ju vara flera som överlever med sådana så ;)

Och alla andra som har kommenterat min sjukdom.

Tack snälla ni! :love: Ibland säger det bara pang och så blir livet inte sig likt mer. Sånt som bara händer andra, men den här gången gjorde det inte det. Tyvärr, om man nu får säga så.

Fio, det var snällt av dig, tack skall du ha! :)

Beklagar Kryddan. Livet är orättvist och jag kan knappt själv tänka tanken. Hoppas att du kan finna andra glädjeämnen i livet.

Feel, jag har köpt benskydd på ebay som har funkat bra. Visserligen är inte hållbarheten super och de är ganska slut efter ett år men o andra sidan är de inte så dyra heller, ca 500:- för fyra stycken
$(KGrHqV,!rUF!dOz4)13BQIQl8Z1,g~~60_12.JPG

Bara att gå in på ebay.uk och söka på dressage boots. annadressur har jag handlat av flera gånger och hon skickar alltid direkt efter att man har betalat.

Ska nog själv beställa nya nu när jag satt igång hästen igen.:)

Det var verkligen trist. Jag hoppas verkligen att du ändå fortsätter att skriva dina kunniga och nyanserad inlägg här. Det är alltid väldigt intressant att läsa det du skriver utifrån all kunskap du har.

Jag har ett par liknande från Hööks, samma problem med dem bara att gruset fastnar lite högre upp... De har jättetjockt ludd.

Precis detta ville jag också skriva. Du, Kryddan, är en av av de användare vars inlägg jag alltid läser med stort intresse. Så otroligt tråkigt att höra att du är sjuk. Jag hoppas att du mår så bra som möjligt under omständigheterna och att du ändå kan njuta av livet med dina nya förutsättningar.

Såna där pessoa som är liksom våfflade kanske kan funka? Själv måste jag börja inse att de 13 år gamla kieffer skydden snart börjar sjunga på sista versen :( kardborren börjar bli för dålig...

problemet är fullblodsben med extremt tydliga ledgångar. På skydd som sitter emot benet blir det som rännor längs med senor/leder. Märklig förklaring men du förstår nog :)

*kl
Tänkte kolla med er lite snabbt ungefär hur lång tid man brukar räkna per ekipage på en dressyrtävling?
Jag hade tänkt åka och kolla på en tävling imorgon men den klassen jag är intresserad av är sist.

Beror helt ochhållet vilket program det är. Kolla på Equipe.com om tävlingen är kopplad dit, då brukar det vara fasta starttider:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama