Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Ådi får ofta gå helt naken om benen när jag har ont om tid eller är lat, vilket är typ hälften av mina ridpass :D Han lever och är helt utan skråmor ;)

*KL* Ska inhandla ett tävlingskandar har jag tänkt… Men i TR står det att kandaret ska vara i läder är det bara det? Angående träns får det vara diskret utsmyckat, men vad gäller för kandar, visst är det ok med lite lagom bling? ;)

Linda är väl ett alternativ annars? Eller sådana höga som bla Eskadron har, i ett hårdare material?

Men det var grymt snygg färg!

*kl*
Nu har jag tusen funderingar här mitt i natten ;)
Min häst samlar sjukt mkt grus i bakskydden, har provat flera olika varianter med ludd och utan ludd men får skrapa bort en cm gruslager från hans ben efter ett ridpass. Funderar på vanliga låga bakskydd som alla hopphästar har, men klarar klena dressyrhästar att gå med låga skydd? Kommer han dö? Har bara haft höga skydd...

Behöver han skydd?

Linda har jag inte tid att göra :p

Jag har höga strykkappor bak, kan inte ha de "hårdare" för då vägrar han röra sig... Men har köpt låga bakskydd nu, det måste funka.

9 gånger av 10 brukade jag rida med vanliga hopphästskydd (alltså korta skydd bak). Där jag köpte hästen så gjorde de likadant och ett rätt stort antal av hästarna var oerhört välutbildade och reds väldigt hårt i stort sett dagligen. Det var bara t e x när hästarna skulle plåtas som de lindades. Jag hade höga skydd runtom när hästen skulle vara extra snygg, men bara för snyggstatusen, inte för något annat.
Tyvärr är det färdigdressyrat för min del p g a sjukdom, det är därför jag skriver "brukade" :(

Vad tråkigt. :( Är det din som är hos Pepino? Tyckte jag kände igen honom.

Feel; Går säkert bra med korta skydd, problemet är att det brukar bli ännu mer grus i dem! Åtminstone blir det så för mina hästar. Bästa är att linda eller använda luddskydd med rejält ludd (tex Event) och se till att de sitter tight.

Och Fenestra.

Tack! Ja, det är min som är där. Tyvärr kommer jag inte att kunna rida mer, möjligen nån enstaka stillsam skogstur då, men inte mer än så. Det gör att jag inte kan behålla min häst utan måste sälja honom. Väldigt tråkigt.

Då min gamla häst hade senskada fram, köpte jag ett par fälttävlansskydd till honom att ha, och då medföljde även ett par för bakbenen.

Jag har dom på mitt sto när jag longerar och rider ut, för hon bockar något "grönjävligt" på lina och jag tycker de inte släpper in grus alls.

Sedan de höga dressyrskydden jag köpte från Catago håller också "tätt", men de kanske du redan provat?

Och Fenestra.

Tack! Ja, det är min som är där. Tyvärr kommer jag inte att kunna rida mer, möjligen nån enstaka stillsam skogstur då, men inte mer än så. Det gör att jag inte kan behålla min häst utan måste sälja honom. Väldigt tråkigt.

Vilken sorg, beklagar.:( Jag hoppas du mår så bra som det är möjligt.

Men fy vad hemskt! :( Förstår att det känns oherhört tufft. Du kanske får sikta in dig på en karriär som tränare istället, så att din fina ridning inte går förlorad?

Jättetråkigt att höra! Jag säger som Zvea, kan du bli tränare istället så du förvaltar dina kunskaper? Hoppas också att du kan hitta en häst som du kan låna till skogsturer ibland :)

*kl*

Jag kom på en briljant idé att anmäla till ytterligare en klass på säsongens sista tävling. Fanns en plats kvar i klassen-men precis när jag ska anmäla (på sista dagen) blir den full. Mutter. Så jag hamnade således som reserv. Hur funkar nu detta med att vara reserv? Hur nära in på kan jag komma med på strykning? När dras då pengarna från tdb? Görs de trots att jag är reserv eller först när/om jag kommer med?

Tror du kan komma med fram tills definitiva startlistan görs. Vet en kompis som kom med på fm till en klass på em. Hon hade verkligen inte räknat med detta, och var inte på plats. Så om du inte kommit med dagen innan så kan du väl ta bort din anmälan. Men du är ju i och för sig på plats om du rider en klass till, men man vill ju gärna veta i förväg. Har inte koll på när pengarna dras. Men om du är första reserv så borde du ju verkligen komma med. Håller en tumme för att de går bra för er hursom!

Fy vad tråkigt! Blir riktigt ledsen för din skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama