Sv: Dressyrsnackis nr 8
Själv går jag runt och myser eftersom jag precis har fått hem mitt livs första par riktiga dressyrstövlar. Inga värstingar eller så utan lite mittimellan. Ett par Cavallo Grand Prix. Men de sitter bra, om än så där stelt och obekvämt som man väntar sig av ett par nya ridstövlar. Ska bli väldigt spännande att rida i dem för första gången och se om jag känner någon skillnad jämfört med shortchapsen.
Dessutom har jag börjat ta tag i mina sitsproblem och har ringt in en Centrerad ridning-instruktör som ska komma och hjälpa mig komma vidare. Här hemma tränas plankan och stretchas höftböjare för fullt, så att den motsträviga kroppen ska kunna övertalas att ställa upp. Målet är att våga ställa upp i en programridning eller kanske t.o.m. en liten lokal dressyrtävling under hösten. Hästen, som var stel som en planka och vansinnigt oliksidig när jag köpte honom i höstas, börjar nu kännas mycket mjukare och finare. Men det är liksom ingen mening om jag inte kan sitta ordentligt i traven, så nu j-lar!