Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Jag har fått min transport nu:bump:!! Tjoho vad jag längtar till träning och tävling nu!
17903_10200301225925192_2028867902_n.jpg

Grattis! Iväg och träna med er nu ;)

Fenestra - jag har lärt mig någon gång (tror det var Göran Lindstrand som sa det) att muskler byggs bäst i skritt, näst bäst i galopp och sen i trav så skritta på! Här har det ju blivit mycket skritt på isiga/hårda vägar ett tag och jag brukar då växla graden av samling, steglängd, huvudets position, göra sidvärtsrörelser, träna på att renodla hjälperna, osv. Nu när det går att öka gångarterna mer igen så märks det knappt att han tagit det lugnare ett tag :)

Det är klart att det finns :) Hur långt har våren kommit nere hos er nu? Börjar marken mjukna nåt? Jag längtar nåt så enormt efter ridhuset nu så jag blir tokig! På söndag kommer en tjej som ev ska bli medryttare men provridning blir ju asasvårt, typ fram och tillbaka på en grusväg :crazy:

Ha ha , här är det tvärtom ! Vi Har eget ridhus och jag längtar så inåt hte efter ridbara vägar och skogar ;) trött efter lång vinter och att hela tiden behöva anpassa ridhus ridningen så det inte blir för mkt samtidigt som ute möjligheterna i princip är noll / alternativt helt värdelösa .

Här har inte varit tillräckligt varmt för att det ska bli helt mjukt i backen utan det är på sin höjd tinat i toppskiktet men sen fryser det på under nätterna igen..

Känns återigen som en lång vinter:(

Fast du kan iaf rasta av hästen i alla gångarter obehindrat. Själv satt jag på en 23-årid studsboll när vi galopperade på en plogad skogsslinga idag :D Nu skulle jag vilja ha hit Täckta banan från Flyinge att släppa honom på :angel: Sen kanske det går att rida lite mera vettigt!

Fenestra - Attans! Hos oss har det varit några dagar med såpass varmt att några vägar tinat fram helt och de som ligger öppet och då får mycket sol är riktigt trevliga att rida på nu! Däremot så är det ju näst intill cement i backen när man kommer in i skuggområden...

*kl*
Vårat stall ligger jämte en å och visst, det är ganska höga bankar och bred fåra med ån längst ner liksom, men jag är ändå rädd för viss översvämning när all den här snön ska smälta. Det är ju massor av vatten liksom! Det ligger ju fortfarande 40-70cm på fälten, trots viss smältning redan. Så snart kommer jag väl klaga på blöta och lera istället för is och snö. Och Wille går dessutom i en hage längs med ån, oh så lerig och fin han kommer att vara :cool: Tur att vi har spolspilta i stallet!

Men kan man iaf ut och skritta så kommer man ju ändå ut och kan njuta av solen:). Den här vintern hde jag typ kunnat ge ett finger för att få ett ridhus! I synnerhet nu egentligen när allt ska töa bort. Slirig snö går inte att rida på.

Och så skulle hästarna egentligen skos i veckan. Känner mig lite som en kass hästägare för jag har skjutit fram det två veckor och håller tummarna att vi iaf kan klara oss utan sulor då. Broddarna lär ju få sitta ett tag till misstänker jag. Mutter.

Å jag fryser ihjäl snart...när man sitter inne så ser det så fint ut med solen som lyser, så då tänker man: Nu ska jag gå ut o fixa lite fint i stallet...GAAAH!:eek: Isvind, snorkallt och man fryser ihjäl inom 5 minuter. JAG VILL HA VÅÅÅÅR NU!!!:bump:

Nej jag vet , klart det är guld , men gnälla gör man ju ändå utifrån sina egna förutsättningar ;)
Var ute och skrittade en timma nu i em i solen . Det är verkligen VIDRIGA förhållanden ute ! Grusväg som var stenhård pga nattkylan som är , sen en upptinad väg där solen legat på som var ok typ några hundra meter . Skogen : omöjlig då det är skare som brister , och vår banvalls sträcka vi har , ömsom is , ömsom halvt snö och Tinad stig , och ömsom så Tinad att det blev lerigt och djupt och slirigt ! Det slutade med 30 min hård grusväg varvat med asfalt i rask skritt på lång tygel .

Varit ute på tur med flickorna idag med men vid hand..

Har också tvättat fröken G så nu ska hon bli fin lilltanten.

Senast ändrad:

Synd att ni bor så långt bort, annars hade jag gärna kommit och hälsat på henne! :)

Apropå att gå med hästen så funderar jag på att sy en barbackapad i lagom storlek till min tvååriga dotter så att hon sitter bättre själv på Willes rygg så kan vi gå på promenad alla tre tillsammans. :)

:Jag vill också ha vår nu, känns som om den här vintern kommer att vara för evigt. Och nog för att vintern blir betydligt enklare med till gång till ridhus men vet inte om jag egentligen borde klaga då jag i samband med stallbyte valde bort stallplats med ridhus på gården ett annat med skrittavstånd till två ridhus och ridbanor :D Fast nu fanns det iofs andra anledningar till det också.

Mycket skritt på vägarna med pannlampa på kvällarna blir det :cool: Nu när man äntligen slipper pannlampan så skulle jag göra allt för att i alla fall kunna skritta på min häst och inte behöva promenera för hand. Tyvärr kan det förbli så här ett tag framöver. Men allt för att han ska bli 100 % igen :love:

_botis_zpsab85bc3b.jpg

Synd att ni bor så långt bort, annars hade jag gärna kommit och hälsat på henne! :)

Apropå att gå med hästen så funderar jag på att sy en barbackapad i lagom storlek till min tvååriga dotter så att hon sitter bättre själv på Willes rygg så kan vi gå på promenad alla tre tillsammans. :)

Ja det hade varit roligt! Få se hur trevlig hon är nu när hon inte jagar veterinärer längre:D

Vi har kanonväder här idag så jag hoppas komma ut med tanterna idag också, sitter o kikar på hxxks. De har 15 % på alla täcken och jag funderar på att köpa ett back on track... fast vet inte om de är så bra?

Fast det är ju inte obligatoriskt med kandar förräns i msvB4. Alla mvsC får du rida på träns samt msvb123.
Ingen domare dömer heller ner bara för att du rider på träns. Jag har skrivit för domare i msvC och inte ovanligt att de är mer negativa mot att folk ska ha kandar när de inte behöver.

Men oj jag som trodde det var först i MSV B:5 som man behövde kandar. Tur att jag aldrig red en MSV B:4 som jag hade tänkt för ett par veckor sedan... Kanske inte hade blivit så poppis på träns då :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur